خبرهای داغ:
نماینده سابق مردم همدان و فامنین در مجلس در گفت و گو با «بسیج»:
نماینده مردم همدان و فامنین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ظرفیت و پتانسیل تولید محصولات وارداتی وجود دارد، گفت: متاسفانه کشور در تولید محصولات معیشتی و اقتصادی رها شده است.
کد خبر: ۹۲۴۳۸۲۶
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

کشور در تولید محصولات معیشتی و اقتصادی رها شده استامیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در همدان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در رفع مشکلات جامعه کارگری و اهمیت تولید در کشور اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های رهبری برای تعیین شعار سال به عنوان «جهش تولید» حمایت از قشر کارگری و رعایت حقوق آنان است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر ساله راهبرد اصلی کشور را در قالب شعار سال بیان می‌کنند، افزود: امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در طول 10 سال اخیر شعارهای سال را با حمایت از بخش تولید و بر حول محور اقتصادی قرار داده چراکه تنها راه نجات کشور خودکفایی است که تنها با رونق و جهش تولید محقق می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نقش راهبردی کارگران در جهش تولید اشاره و عنوان کرد: جامعه کارگری، بدنه تولید است که مهم‌ترین عامل در بحث جهش تولید است چراکه کارگران نقش موثری در روند تولیدات صنعتی و غیر صنعتی ایفا می‌کنند.

* جهش تولید وابسته به فعالیت و تلاش مضاعف کارگران است

وی با بیان اینکه جهش تولید وابسته به فعالیت و تلاش مضاعف کارگران در نظام اقتصادی است، بر لزوم حمایت از کارگران در راستای تحقق شعار سال  تاکید و بیان کرد: کارگران به‌عنوان سرمایه و محور اصلی جهش تولید در کشور هستند و باید از این قشر به بهترین شکل حمایت و نسبت به رفع مشکلات آنها اهتمام ویژه داشت.

خجسته با اشاره به اینکه حمایت از قشر کارگری و رعایت حقوق آنان باعث افزایش تولید می‌شود، گفت: اگر به درستی به مطالبه جامعه کارگری پاسخ داده شود، امنیت شغلی آنها تامین و حقوق و دستمزد آنها به صورت عادلانه داده شود به طور قطع موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه در آنها می‌شود  که در این صورت با راندمان بالا کالای با کیفیت‌تری تولید می‌کنند که خود عاملی برای جهش تولید است.

وی با بیان اینکه حقوق کارگران و نحوه پرداخت آن در کشور عادلانه نیست، تاکید کرد: متاسفانه مسئولین با رویکرد کاملاً غیرمنصفانه در افزایش حداقل دستمزد کارگران عمل می‌کنند چراکه بر حسب قانون افزایش حقوق باید بر اساس نرخ تورم باشد در صورتی که این چنین نیست و فشار اقتصادی و معیشتی مردم را خورد کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در اقتصاد کنونی کشور حداقل دستمزد برای جامعه کارگری لحاظ شده است، افزود: متاسفانه در کشور حق کارگر و قشر مستضعف به صورتی واقعی و عادلانه لحاظ نمی‌شود، و امسال که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده بعد از گذشت دو ماه از سال همچنان دولت و وزرات تعاون و رفاه برای حمایت از حقوق کارگران بازی در می‌آورد که این موجب دلسردی کارگران می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت عدم حمایت از جامعه کارگری و رعایت حقوق آنان نمی‌توان انتظار جهش تولید داشت، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دولت باید با اصلاح قوانین کسب و کار، مسیر زندگی کارگران را به سمتی هدایت کند که علاوه بر تأمین امنیت شغلی باید دستمزد آنها عادلانه و پرداخت حقوق منظم و بدون تاخیر باشد و به بیمه خدمات رفاهی درمانی و آموزش آنها به صورت ویژه توجه شود تا کارگران با ذهنی آرام با تمام توان تلاش و فعالیت کنند.

* واردات بی‌رویه از مهم‌ترین موانع جهش تولید

خجسته با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات بی‌رویه در تحقق شعار سال، واردات بی‌رویه را از مهم‌ترین موانع جهش تولید عنوان کرد و یادآور شد: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه اثرات زیانباری بر تولید دارد و مانع مهم برای جهش تولید است و تا زمانی که با قاچاق کالا مبارزه نشود رونق و جهشی در تولید رخ نخواهد داد.

وی مباره با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه را از الزمات جهش تولید دانست و بیان کرد: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه از توطئه‌های جهانی است که جلوگیری از آن اقدامی مهم و اثربخش در راستای جهش تولید و تحقق شعار سال است.

* علت اصلی واردات بی‌رویه مافیای پشت پرده هستند

نماینده مردم همدان و فامنین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علت اصلی واردات بی‌رویه مافیای پشت پرده هستند که در قاچاق کالا هم دست دارند، گفت: افرادی که آقازاده‌های آنان در خارج از کشور به دنبال عیش و نوش هستند با تبانی، باندبازی و واردات بی‌رویه تنها به دنبال سود و منفعت خود هستند که باید دست اینچنین افراد را قطع کرد.

وی  با اشاره به اینکه در شرایطی که تولید با واردات بی‌رویه و مافیا مواجه است جهش تولید محقق نخواهد شد، ادامه داد: ما در فراکسیون مبارزه با قاچاق کالا این افراد را شناسایی و با آنان برخورد کرده‌ایم به طوری که برای برخی از آنان دادگاه تشکیل شده و جلوی آنان را گرفته‌ایم.

خجسته با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه برای تحقق جهش تولید، تصریح کرد: مسئولین به خصوص در قوه قضاییه و دستگاه‌های اجرایی باید برای مبارزه با قاچاق کالا که خنجر از پشت است و صدمات بسیاری بر تولید و پيکره اقتصاد ملي کشور وارد می‌کند تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند تا جلوی قاچاق کالا گرفته شود و بستر و زمینه مناسب برای جهش تولید فراهم شود.

وی با بیان اینکه در کشور ظرفیت و پتانسیل تولید محصولات وارداتی وجود دارد، افزود: متاسفانه کشور در تولید محصولات معیشتی و اقتصادی رها شده است، چرا باید نخود و لوبیا به کشور وارد شود؟ چرا باید بسیاری از کالاها را که امکان و ظرفیت تولید آنها در کشور وجود دارد وارد کنیم؟

نماینده مردم همدان و فامنین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سپاه در عرصه نظامی کشور را خودکفا کرد در صورتی که بسیاری از افراد معتقد بودن این امکان وجود ندارد، امروز هم در تمام مسائل اقتصادی، معیشتی و صنعتی 95 درصد امکانات و ظرفیت‌ها وجود دارد تا خود را خودکفا کنیم و اگر عزم خود را جزم کنیم، می‌توانیم به 100 درصد برسانیم.

وی ادامه داد: در کشور تمام ظرفیت‌ها وجود داشته و جوانان تیزهوش، نخبه، کارآفرین و تحول‌گرایی هستند که اگر به آنان میدان داده شود، می‌توانند کار را به پیش ببرند و اهداف را محقق سازند.

* جهش تولید نیازمند استفاده درست از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود است

خجسته با تاکید بر اینکه برای جهش تولید باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به درستی بهره برد، اظهار کرد: متاسفانه امروز بسیاری از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی بلا استفاده و یا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و بهینه و بهره‌وری لازم را ندارند که اگر اصلاح شوند و به درستی مورد استفاده قرار گیرند به طور قطع موجب جهش تولید خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر از نیروی انسانی و تجهیزات به صورت شبانه‌روز در سه شیفت به صورت بهینه استفاده شود و کیفیت و کمیت کار بالا رود، علاوه بر ایجاد اشتغال جهش تولید نیز محقق خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خودکفایی و درون‌زا کردن اقتصاد را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری دوای درد مشکلات اقتصاد را در نگاه به داخل  و خودکفایی در تولیدات و عرصه اقتصاد می‌داند و بر این مهم تاکید دارد که باید اجرایی شود.

* مشکل ما در بحث خودکفایی اقتصاد و معیشت اعتقاد مسئولین است

وی یادآور شد: مشکل ما اعتقاد مسئولین است که به این مهم اعتقادی ندارند چراکه اگر رهنمود رهبری را عملیاتی کرده بودیم امروز در عرصه اقتصادی آسیب‌پذیر نبودیم و در بحث خودکفایی اقتصاد و معیشت بر روی پای خود ایستاده بودیم.

خجسته خاطرنشان کرد: باید خود را قوی کنیم و با جهش تولید به خودکفایی برسیم تا همانند عرصه نظامی و ساخت موشک که جزو 5 کشور نخست دنیا هستیم در عرصه اقتصاد نیز اینچنین باشیم که البته این مهم وفاق ملی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه مسئولین کشور انگیزه کافی برای جهش دادن به تولید را ندارند، بیان کرد: عملکرد مسئولین نشان از این دارد که آنان انگیزه لازم برای عملیاتی کردن جهش تولید را ندارند چراکه عملکرد آنان قابل قبول نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تمام دستگاه‌ها و قوای کشور شعار سال را نصب العین خود قرار داده و در راستای اجرایی کردن آن تلاش کنند، تصریح کرد: مسئولین باید عزم خود را جزم کنند و به حرف و شعار بسنده نکنند بلکه باید به صورت جهادی وارد شوند و زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی کردن شعار سال را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم باید رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و همچنین افزایش تولید را جزو سیاست‌های اصلی خود قرار دهد، گفت: مجلس یازدهم مجلسی اصول‌گرا است که مردم به آن دل بسته‌اند، و نمایندگان باید اختلاف و خودبینی و ریاست‌طلبی را کنار بگذارند تا مطالبات مردم را محقق کنند و بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی را رفع کنند.

* نظارت نجات‌دهنده کشور است

خجسته بر اهمیت وجود نظارت در کشور عنوان کرد: کسانی که در کشور خدمت می‌کنند و به خصوص مسئولین در مجلس باید نظارت را در رأس امور خود قرار دهند چراکه نظارت نجات‌دهنده کشور است و در این صورت جهش تولید با سرعت بالا و متناسبی پیش می‌رود اما در صورت عدم وجود نظارت جهش تولیدی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجلس ما مجلس نظارتی نیست، تصریح کرد: بزرگان ما در مجلس سکوت کرده‌اند، پاسخگو باشند که در مقابل قاچاق کالا به چه میزان واکنش نشان داده‌اند؟ در مورد مفاسد اقتصادی و واردات بی‌رویه چطور؟ بسیار به ندرت بوده و اگر هم کسی اعتراض کرد و واکنش نشان داد از راه‌های مختلف اقدام به تخریب او کردند؛ از مجلس یازدهم انتظار داریم در مقابل این زیاده‌خواهان ایستادگی کند و نظارت داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مجلس نظارت داشته باشد سه قوا روبراه می‌شود، اضافه کرد: اگر مجلس آلوده باشد و سکوت کند که همین سکوت هم خود آلودگی است مشکلی حل نخواهد شد،  چرا در مسائل دیگر عده‌ای نعره و فریاد می‌کشند اما در مسائل فساد و قاچاق سکوت اختیار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنده در طول خدمت خود با قدرت در مقابل زیاده‌خواهان ایستادگی کردم و کار نظارتی خود را انجام دادم و به لطف خدا تمام آن رسالتی که بر دوش داشتم انجام دادم و در پیشگاه خداوند ترسی ندارم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات