کارشناس مذهبی در گفت و گو با «بسیج»:

عید سعید فطر مایه رحمت، برکت و وحدت امت اسلامی است

کارشناس مذهبی گفت: ان شالله که عید فطر امسال در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و باید گفت که این عید بزرگ مایه رحمت، برکت و وحدت امت اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۴۳۸۷۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

عید فطر مایه رحمت و وحدت امن اسلامی استحجت الاسلام ناصر سقای بی ریا کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج درمورد وحدت مسلمانان در روز عید سعید فطر اظهار کرد:  امام سجاد (ع)  می فرمایند که ماه مبارک رمضان دری به سوی رحمت خدای متعال است. 

وی با بیان اینکه فلسفه ماه رمضان این است که مسلمانان با رحمت خداوند آشنا شوند، گفت: نمونه این این فلسفه دعای وداع است که فرد در پایان ماه رمضان برای وداع با این ماه مبارک آن را می خواند.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: امام سجاد (ع)در دعای خود خطاب به حضرت حق می گوید که بنده در روزه گرفتن در این ماه مبارک قصور داشتم اما دعا می کنم به خاطر رحمتی که دارید ثواب تمام ماه رمضان هایی که می آید را به من بدهید و اگر این یک دعا مستجاب شود ثواب همه شب های قدر انسان ها به فرد می رسد.

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: روز عید فطر روزی است که خدای متعال برای مسلمین عید قرار داده است، ان شالله که عید فطر امسال در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و نباید از یاد برد که عید سعید فطر مایه رحمت، برکت و وحدت امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه عید فطر نماد جامعه و وحدت امت اسلامی است تصریح کرد: تمام مسلمانان دنیا باید وحدت و یگانگی را در عید فطر تجربه کنند.

حجت الاسلام سقای بی ریا تاکید کرد: ما امت مسلمان خودمان باید قدر خودمان را بدانیم و برای احقاق حقوق خودمان، به پا خیزیم و اگر این موارد را به طور جدی پیگیری کنیم تمدن نوین اسلامی را زمینه سازی کرده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات