طی نشستی برخط(آنلاین) میان مسئولان معاونت امور حوزه های علمیه خواهران و مدیران حوزه علمیه خواهران استان های گیلان، زنجان و سمنان؛ فعالیت های خواهران طلبه جهادگر در مقابله با ویروس کرونا تشریح شد.
کد خبر: ۹۲۴۳۹۱۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نشست برخط(آنلاین) با عنوان «امید و انسجام» با حضور مسؤولان معاونت امور حوزه های علمیه خواهران و مدیران حوزه علمیه خواهران استان های گیلان، سمنان و زنجان برگزار شد که در این نشست فعالیت های طلبه های خواهر در مقابله با ویروس منحوس کرونا مورد بحث قرار گرفت.

 

حجت الاسلام حسن صادقی؛مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، عرصه کلی فعالیت های حوزه های علمیه  را فعالیت های اجتماعی دانست و گفت: از ابتدا شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ستادی با شش کمیته تشکیل شد که خواهران طلبه در این شش ستاد حضوری چشمگیر و فعال داشتند.

 

وی افزود: طلبه خواهر در شش کمیته تغسیل، پویش دوخت ماسک؛ پشتیبانی؛ صدای سلامت، فضای مجازی و همیاران سلامت طلاب ساماندهی شدند و فعالیت درخشانی داشتند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان با اشاره به اینکه فعالیت کمیته تغسیل از 29 اسفند ماه اظهار داشت: این کمیته با هماهنگی مسئولین و وجود موانع بسیار، با دو نفر آغاز به کار کرد و که با گذر زمان تعداد افراد جهادگر افزایش پیدا کرد و هم اکنون تعداد قابل توجهی از خواهران جهادگران تغسیل استان زنجان، خاطرات خود را در قالب دل نوشته ها آماده کرده و در فضای مجازی این دل نوشته قابل دسترس است.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: در کمیته پویش دوخت ماسک، 160 هزار ماسک در انواع مخلتف زیر نظر سازمان علوم پزشکی با رعایت استاندارد ها تولید و در قالب بسته های بهداشتی توزیع شد.

 

وی با اشاره به فعالیت کمیته پشتیبانی در رزمایش مؤمنانه اظهار داشت: با فعالیت کمیته پشتیبانی در رزمایش مومنانه، مبلغی بالغ بر 25 میلیون تومان جمع آوری و با نظارت و بررسی دقیق میان نیازمندان توزیع شد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران زنجان افزود: کمیته صدای سلامت، وظیفه پاسخگویی تلفنی و ایجاد آرامش میان مردم را بر عهده داشت و کارشناسان همواره تلاش داشتند تا با مشاوره های مذهبی و دینی، استرس و تنش های به وجود آمده را کنترل کنند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به فعالیت های مجازی طلبه خواهر اظهار داشت: طلبه های خواهر در کمیته فضای مجازی با تولید محتوا در زمینه های بهداشتی و اعتقادی و ارسال آن در پیام رسان های مختلف، فعالیت های تبلیغی درخشانی را رقم زدند.

 

وی در پایان اظهار داشت: حدود 20 نفر از طلبه های خواهر در کمیته همیاران سلامت، در طرح غربالگری حدود فعالیت داشتند که همچنان نیز این فعالیت ها ادامه دارد.

ارسال نظرات