فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: آزادسازی خرمشهر نماد وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی در دفاع از انقلاب است چرا که همه ایرانیان از اقوام و مذاهب مختلف در خلق این حماسه به یادماندنی دخیل بودند.
کد خبر: ۹۲۴۳۹۶۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبر نگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر نماد وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی در کشور است چرا که همه ایرانیان از اقوام و مذاهب مختلف در خلق این حماسه به یادماندنی دخیل بودند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس به جهانیان ثابت کردند که وحدت و انسجام آن‌ها روزبه روز در حال تقویت و گسترش است افزود: استقامت مردم خرمشهر و رزمندگان با دست خالی یک سمبل و نشان از این بود که ملت ایران می‌توانند با ایمان راسخ و توکل بر خدا در مقابل دشمن ایستادگی کنند و به پیروزی برسند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان نمود: آنچه که رزمندگان اسلام را برای آزادی این شهر ترغیب می‌کرد، اولاً فرمان امام (ره) و دوم، نقطه اتصال آن‌ها در خرمشهر بود. نقطه اتصالی که محل برنامه ریزی، پشتیبانی و گاهی پرکشیدن نیرو‌های انقلاب بود. نقطه‌ای به نام مسجد خرمشهر می‌باشد. نقش مهم و اثر بخش مسجد خرمشهر آن‌چنان واضح و روشن بود که نیازی به تفسیر و بیان مجدد ندارد.

سردار حسینی گفت:تمام عناصر تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس یکجا همه در مسجد خرمشهر جمع شده است اگر مسجد خرمشهر نبود خبری از مقاومت چند روزه این شهر نبود و در همان روز‌های نخست این شهر به اشغال دشمن در می‌آمد چرا که مسجدخرمشهر با پشتیبانی از رزمندگانی که از شهر دفاع می‌کردند پایگاهی برای دفاع بود و پس از آزادی خرمشهر نیز مسجد جامع این شهر نقطه امید رزمندگان در تصرف و پاکسازی آن از لوث وجود متجاوزان محسوب شده و اوج آزادی خرمشهر با حرکت رزمندگان عمل کننده در عملیات و حضور شورآفرین آن‌ها در این مسجد همرا با سردادن ندای الله اکبر به قله کمال و اوج پیروز مبدل شد. مسجد خرمشهر با عملیات بیت المقدس جاودانه شد؛ و چه به راستی روزآزادی خرمشهر را روز مقاومت و پیروزی نام نهادند و چه نیکوتر که مسجد خرمشهر نماد این پیروزی قرارگرفته است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: بعثی‌ها و صدام از خرمشهر به عنوان برگ برنده استفاده می‌کردند، بنابراین آزادسازی این شهر اهمیت خاصی داشت. هرچند که سه آزاد سازی قبلی همگی استراتژیک بودند، اما آزادسازی خرمشهر هم استراتژیک بود و هم از نظر افکار عمومی مردم اهمیت بالایی داشت.

وی افزود:یک خرداد ۱۳۶۱، با رمز یا علی ابن ابی طالب (ع) عملیات در مرحله چهارم از سرگرفته شد. پس از اعلام رمز عملیات و شروع آن آتش دشمن چنان سنگین بود که زمین و زمان می‌لرزید، در این شرایط رزمندگان ایرانی با مدد از خداوند عملیات را ادامه دادند، اما نه از راهی که دشمن انتظارش را می‌کشید. از طریق شلمچه به صورت گاز انبری نیرو‌های عراقی را در خرمشهر گرفتار کردیم.

سردار حسینی گفت: زمانی که عراق می‌خواست خرمشهر را بگیرد نیرو‌های عراقی ۳۴ روز پشت دروازه‌های خرمشهر با مردم دست خالی خرمشهر جنگید تا توانست شهر را بگیرد، اما رزمندگان ایرانی با تجهیزات فقط ۳۸ ساعت زمان لازم داشتند تا دشمن بعثی را از خرمشهر بیرون برانند.

 فرمانذه سپاه بیت المقدس کردستان در پایان افزود: موفقیت در عملیات بیت المقدس دوست و دشمن را به تحسین وا داشت و امیدواری رزمندگان ایرانی به حفظ انقلاب و تمامیت ارضی را در جنگ به طور چشمگیری افزایش داد و پیروزی در این عملیات انگیزه رزمندگان را به مقاومت در برابر دشمن تا دندان مسلح که همه دنیا او را حمایت می‌کردند دو چندان کرد با پیروزی رزمندگان ایرانی دنیا شکست صدام در جنگ را پذیرفت و دشمن متجاوز ناچار به عقب نشینی شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات