مسئول بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با«بسیج»:
مسئول بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با مجاهدت، ایثار، نیروی ایمان و ایثار مردم که با هدایت امام خمینی(ره) همراه بود، خرمشهر توانست ۴۵ روز مقاومت کند.
کد خبر: ۹۲۴۴۱۵۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
سرهنگ پاسدار علیرضا کیخا مسئول بسیج دانشجویی  سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، گفت: اگر بخواهیم در بحث فتح خرمشهر، فقط به آزادی آن بپردازیم و نگاه جامعی به ابعاد آن نداشته باشیم به بی راهه رفته ایم.

وی افزود: صدام قصد این را داشت که بر تهران تسلط پیدا کند و قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را داشت و تصورش بر این بود که خرمشهر را در ۳ ساعت می‌تواند تصرف کند و بعد از آن اهواز و تهران را برق آسا می‌تواند تصرف کند.

کیخا بیان کرد: شکست صدام زمانی بود که خرمشهری که می‌خواست در ۳ ساعت تصرف کند با مجاهدت نیرو‌های مردمی نزدیک به ۴۵ روز نتوانست خرمشهر را به تصرف خودش دربیاورد و این نقطه درخشان برای نظام جمهوری اسلامی بود چرا که اوایل انقلاب با چالش‌هایی روبرو بودیم که صدام با حمله به ایران می‌خواست ایران را از بین ببرد که اگر هر کشور دیگری می‌بود قطعا با شکست مواجه می‌شد، اما با مجاهدت، ایثار، نیروی ایمان و ایثار مردم که با هدایت امام خمینی(ره) همراه بود، خرمشهر توانست ۴۵ روز مقاومت کند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دشمن تا دندان مسلح بعد از ۴۵ روز توانست بر خرمشهر مسلط شود و در چند جبهه پیشروی به سمت اهواز را شروع کرد به طوری که تا منطقه دُبّ حَردان که حدود ۲۰ کیلومتری اهواز بود پیشروی کرد، اما دیگر نتوانست جلوتر بیاید و ماشین نظامی عراق با مقاومت و مجاهدت جانانه متوقف شد. صدام وقتی متوجه شد توانایی تسلط بر اهواز را ندارد تمام امکاناتش را بر خرمشهر مستقر کرد و خرمشهر را تبدیل به دژ غیر قابل نفوذی کرده بود.
 
این مسئول ادامه داد: صدام حتی برای خرمشهر، شهردار و... مشخص کرده بود و حتی خط واحد، تاکسی به بصره راه اندازی کرده بود که نشان از اطمینان کامل صدام از این موضوع بود که خرمشهر دیگر قابل تصرف نیست و دنیا نیز پشت صدام ایستاده بود و این موضوع صدام را مطمئن‌تر کرده بود.

کیخا بیان کرد: قبل از بیت المقدس چندین عملیات موفق داشتیم از جمله فتح المبین، ثامن الائمه و ... اما مردم سوال جدی داشتند و این بود که خرمشهر چه زمانی آزاد می‌شود؟ و خرمشهر مسئله مهمی برای مردم ما شده بود.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز تاکید ویژه‌ای داشتند که خرمشهر جزئی از خاک ایران است و قابل معامله نیست.

مدیر سازمان بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: عملیات بیت المقدس بعد از انکه در سه مرحله انجام شد، در روز سوم خرداد رزمندگان اسلام توانستند وارد شهر خرمشهر شوند.

کیخا در پایان ادامه داد: فکر می‌کنم آن چیزی که باعث شد دژ مستحکمی که صدام برای خود درست کرده بود فرو بریزد، قدرت ایمان و اراده قوی نیرو‌ها بود که با لطف و عنایت پروردگار همراه بود و باعث شد خرمشهر آزاد بشود.
ارسال نظرات