مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با«بسیج»:
مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.
کد خبر: ۹۲۴۴۱۷۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

سرهنگ پاسدار خدارحم شورودی، مسئول سازمان پیشکسوتان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت، روز سوم خرداد ماه سالگرد حماسه آزادسازی و فتح خرمشهر پس از یک سال و نیم اشغال آن به دست رژیم بعثی صدام می‌باشد، فتح خرمشهر موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و همدلی و وحدت میان اقشار ملت را پدیدآورد.

وی افزود: حماسه شگرف آزادسازی خرمشهر پیروزی سرو قامتانی را پدید آورد که بافتح آفرینی خود نهایت ایثار،و اوج مظلومیت و انتهای پاکبازی و منتهای توکل را رقم زدند.

سرهنگ شورودی ادامه داد: خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فتح خرمشهر موجب سرشکستگی صدام و نیز تلخ کامی حامیان قدرتمند منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن و در کل جبهه استکبار به سردمداری آمریکاشد، آزادسازی خرمشهر در عملیات شگفت انگیز بیت المقدس از قدرتی حکایت می‌کرد که همت و ایمان رزمندگان آنان را پدیدار کرد.

این مسئول ادامه داد:  پس از ایجاد وضعیت جدید، بیرون راندن متجاوزان از خرمشهر برتری نظامی و سیاسی ایران در برابر، عراق مطرح شد و مسیر تغییر یافت.

شورودی اظهار داشت: فتح خرمشهر و پیچیدیگیهایی که در آن وجود داشت جز یکی از نقاط مهم و حساس و تاریخ ساز انقلاب اسلامی و  دفاع مقدس به شمار می رود.

وی بیان کرد: رزمندگان ایرانی گام به گام عملیات  بیت المقدس را در فاطله زمانی یکم اردیبهشت تا سوم خرداد در 4 مرحله به انجام رساندند، حماسه فتح خرمشهر با اتکا با  قدرت خداوند و ظرفیت های درونی سندی ماندگار  در تاریخ ثبت شد، سندی که مقاومت را جایگزین سازش کرد .

ارسال نظرات