مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا (ع)در گفتگو با «بسیج »؛

عید فطر نمادی از وحدت مسلمین است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا (ع) گفت :عید فطر از اعیاد بزرگ مسلمانان و عید بندگی و اطاعت می باشد. در این روز افرادی که ماه مبارک رمضان بندگی کردند، پاداش خود را از پروردگار  اخذ می کنند.
کد خبر: ۹۲۴۴۲۲۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا(ع) ضمن تبریک عید سعید فطر با بیان اینکه در روایات این روز برای کسانی که روزه آن ها در ماه رمضان پذیرفته شده، روز عید و پاداش معرفی شده است، اظهار داشت: روزه گرفتن در روز عید فطر حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است.

 

وی با اشاره به اینکه در پایان ماه مبارک رمضان و پس از یک ماه عبادت و روزه داری انسان ها پاداش خود را از بخشندگی پروردگار خود  اخذ می کنند، ادامه داد: اسلام روز اول ماه شوّال را عید قرار داده است؛ زیرا در این روز، انسان ها به فطرت خود باز می گردند و متوجه عظمت خداوند متعال می شوند. عید فطر نمادی از وحدت مسلمانان است، تمام مسلمانان در این روز به نماز بندگی می‌ایستند .

 

حجت الاسلام رجبی ابراز کرد :عید فطر جسم مسلمانان را با غسل کردن و روح به وسیله دعا، مناجات و نماز پاکیزه می کند و سرانجام پاکیزگی اموال و دارایی های آن ها به وسیله فطریه دادن و کمک کردن به انسان های نیازمند صورت می پذیرد.

 

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا(ع) در پایان با توصیه به خواندن دعایی منقول از امام سجاد(ع) در روز عید فطر خاطر نشان کرد :خداوند به ما وقت توبه دهد، إن شاء الله خداوند به برکت این روز بزرگ شر این ویروس را از مملکت شیعیان به دور کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها