نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:سخنان کوبنده و قاطع مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس امسال موجی از تحرک و واقع بینی را در بین ملل مختلف از جمله کشورهای مسلمان و آزادی خواهان جهان ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۲۴۴۲۲۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین"اله نور کریمی تبار"، روز یکشنبه در خطبه های نماز عید فطر شهر ایلام اظهار داشت: هرچند وجود کرونا مانع از برگزاری راهپیمایی روز قدس در ایران و سایر کشورهای جهان شد اما مردم در بستر فضای مجازی ندای مظلومیت و حقانیت مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رساندند و از اهمیت روز قدس غافل نشدند.

وی تاکید کرد: سخنان کوبنده و قاطع مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس امسال موجی از تحرک و واقع بینی را در بین ملل مختلف از جمله کشورهای مسلمان و آزادی خواهان جهان ایجاد کرد و موجب هراس و انزوای بیشتر رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا و هم‌پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای آنها شد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خواهان جنگ با هیچ کشوری نبوده است اما در برابر زورگویی و زیاده خواهی های جبهه استکبار از منافع خود و کشورهای مسلمان و آزادی خواهان جهان قاطعانه ایستادگی می کند و پیام ایستادگی ایران اسلامی در مقابل دشمنان به تمام جهان از جمله کشور فلسطین مخابره شده و الگویی برای سایر کشورهای جهان شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا در دنیا یادآور شد: این ویروس باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره مردم و بروز خسارت های اقتصادی شد اما جمهوری اسلامی ایران از کرونا به عنوان یک فرصت برای ایجاد همدلی و همکاری بیشتر مردم و مسوولان برای کمک به اقشار آسیب دیده و نیازمندان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: ایران با وجود تحریم، مشکلات عدیده اقتصادی و تعطیلی بازار اما با همکاری و همراهی مردم و تلاش سخت کوشانه مدیران توانست کرونا را مدیریت و در کمترین زمان با استفاده از توان داخلی کاستی های موجود در بازار را با همدلی مردم جبران کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم و مسوولان با برگزاری رزمایش سراسری کمک مومنانه و ایجاد پویش های خودجوش در ماه مبارک رمضان به یاری اقشار آسیب دیده شتافتند و با شرکت در این پویش ها از کرونا بهره های معنوی بسیاری را کسب کردند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای توسعه یافته غربی به ویژه آمریکا در مدیریت و مهار ویروس کرونا، کاهش مرگ و میر و نیز جلوگیری از بروز ضررهای اقتصادی ضعیف عمل کرده اند، افزود: کشورهای مدعی دموکراسی و ابرقدرت های جهان همچون آمریکا و اروپا برای جبران کاستی ها در حوزه اقلام بهداشتی به غارت کشتی های یکدیگر پرداختند و چهره واقعی خود را به دنیا نشان دادند و در واقع این ویروس کوچک ناپیدا ابهت و عظمت پوشالی و دورغین این کشورها را در هم شکست.

وی به سالروز عملیات فتح المبین و آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سال ۶۰ پرداخت و اظهار داشت: فتح خرمشهر و آزادسازی این شهر نقطه عطفی مهم در سرنوشت جنگ عراق علیه ایران بود و عظمت و اقتدار رزمندگان و فرماندهان نظامی ایران را به رخ جهان کشید و این شهر با وجود کارشکنی های مکرر بنی صدر آزاد شد و ایمان به توان داخلی را به همگان اثبات کرد.

نماز عید فطر اولین نماز جماعت استان ایلام بعد از سه ماه عدم برگزاری نمازهای جمعه و جماعت و تعطیلی مساجد به علت شیوع کرونا بود که امروز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مصلای شهر ایلام برگزار شد.

ارسال نظرات