خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه گفت: وهابیون با ایجاد شبهات مختلف در فضای حقیقی و مجازی در اذهان جوانان شبهه ایجاد می کنند
کد خبر: ۹۲۴۴۳۱۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی امامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: یکی از اعتقادات شیعیان در باب امامت، علم امام می‌باشد. شیعه قائل بر این مساله است که اگر امام را همچون نبی و رسول، خداوند انتخاب می‌کند؛ علمش را نیز از بدو تولد خداوند به او می‌دهد، لذا این علم، علم لدّنی نام دارد.
وی تصریح کرد: در فضای حقیقی و مجازی دشمنان شیعه خصوصاً فرقه ضالّه‌ی وهابیّت با هدف نابود ساختن اعتقادات ناب جوانان شیعه شبهاتی را مطرح می‌کنند.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: یکی از شبهات رایج آن‌ها که در فضا‌های مجازی پخش شده است و شاید برای جوانان نیز سوال باشد، سنّ امامت حضرت امام زمان (تعالی فرجه الشریف) می‌باشد.
امامی اضافه کرد: شبهه مطرح شده توسط آن‌ها به این شکل است که به ما شیعیان می‌گویند: شما که معتقد به امام زمان هستید؛ امام زمان شما در چندسالگی به امامت رسیده است؟ ما معتقدیم که امام پنج ساله بوده اند. این فرق ضاله در پاسخ به ما شیعیان می‌گویند: شما قائل به امامت کسی هستید که پنج ساله بوده است؟ از نظر آن‌ها بنابر حسب ظاهر یک کودک پنج ساله می‌شود «واجبه الطاعه»؟ آیا می‌شود امام پنج ساله؟
وی با اشاره به آیاتی از قرآن، در این خصوص که امام می‌تواند ۵ ساله باشد و یا خیر؟ گفت: اگر امامت را همچون نبوت بگیریم، شئونات آن باید یکی باشد و اگر امامت را جدای از نبوت بگیریم در این صورت شاید آن چیزی که این فرق ضاله می‌گویند، که البته نام امامت برآن نیست بلکه خلافت نام دارد، درست باشد. اما اگر خدا بخواهد امام را انتخاب کند، همانطور که خدا پیغمبر را برمی گزیند، آن پیغمبر همه چیز تمام است، امامی هم که از سوی خداوند می‌آید همین خصوصیات را دارد.
استاد حوزه ودانشگاه اذعان داشت: طبق آیه ۲۹ و ۳۰ سوره مریم، وقتی حضرت عیسی به دنیا آمد به مردم گفت: خداوند عالم به من حکمت، علم و کتاب داده است و در حال حاضر نیز مرا پیغمبر قرار داده است. بنابر کتاب قرآن پیغمبر یک روزه داریم و او عیسی بن مریم است، اگر پیغمبر یک روزه داریم، پس امام پنج ساله نیز می‌توانیم داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها