خبرهای داغ:

رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی مردم کرمانشاه

برگزاری مراسم رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی در دوران دفاع مقدس با عنوان (این آدم برفی همیشه می ماند) در استان کرمانشاه .
کد خبر: ۹۲۴۴۳۵۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه : همزمان با سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر آئین رونمایی از یک عنوان کتاب دفاع مقدس در مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد.

این کتاب با عنوان «این آدم برفی همیشه می‌ماند» به تاریخ شفاهی مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس پرداخته است.

زهرا عمو شاهی نویسنده کتاب در حاشیه این مراسم در گفتگو با  خبرنگار  بسیج اظهار داشت: کتاب " این آدم برفی همیشه می‌ماند" در ۹ فصل به انعکاس مصائب و تبعات جنگ و تأثیر آن در زندگی اجتماعی و حقایقی که نسل امروز ممکن است از زوایای پیدا و پنهان آن باخبر و آگاه نباشند، پرداخته است.

وی افزود: در این کتاب جنگ در میدان جنگ روایت نمی‌شود بلکه جنگ در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر و نابسامانی‌هایی که به دنبال داشته است روایت می‌شود.

این نویسنده خاطرنشان کرد: تمام سعی خود را به کار بردم که این کتاب همسو با نگاه مخاطبین، باورها، عقاید، دردها و فرهنگ زندگی اجتماعی و فردی بیان کنم.

وی نویسندگانی را که جنگ را تجربه کرده‌اند موفق ترین نویسندگان کتاب‌هایی با مفهوم دفاع مقدس معرفی کرد و بیان داشت: اگر چه جنگ برای ما زیبا نبود اما در دفاع مقدس و دفاع از مرزها حماسه‌های دیده می‌شد که شاید فراتر از باور انسانی بود و زیبایی‌های خاصی داشت.

عموشاهی پرداختن به حقایق دفاع مقدس و بازگو کردن آن برای نسل جوان را یک ضرورت دانست و افزود: از آنجا که خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس گنج‌های کشور محسوب می‌شوند لذا باید برای نگهداری این دارایی‌ها برای نسل‌های آینده تلاش کنیم.

وی افزود: در این راستا نویسندگان نباید نوشتن در خصوص واقعیات جنگ را تنها رفع تکلیف بدانند بلکه باید تلاش کنند تا فرهنگ رشادت و از خودگذشتگی های دفاع مقدس را نسل به نسل منتقل کنند.

bbbb

‌نویسنده این کتاب اظهار داشت: روایت این کتاب جنگ نیست بلکه زندگی کردن در جنگ است و مشقت‌ها و گرفتاری‌هایی را که مردم در کنار رشادت‌ها و مقاومت‌ها در طی هشت سال دفاع مقدس از خود نشان داده‌اند بیان می‌کنند.

وی گفت: این کتاب را تقدیم کردم به شهدای پناهگاه پارک شیرین پناهگاهی که بی رحمانه هدف موشک هوایی دشمن قرار گرفت.

ارسال نظرات