خبرهای داغ:
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۴۴۵۵۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹

بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شرایطی برگزار شد که بسیاری از منتقدان و معارضان جمهوری اسلامی سعی می‌کردند با برجسته‌سازی مشکلات اقتصادی و پررنگ‌ترکردن ناکارآمدی‌ها و ضعف‌های قوای مقننه و مجریه تصویری غیرکارآمد از کل نظام اسلامی نشان دهند و مردم را نسبت به اصل نظام اسلامی بدبین و یا لااقل نسبت به حضور در انتخابات دلسرد کرده و شرکت آنان در انتخابات را امری بیهوده معرفی کنند.

با همه این شیطنت‌های تبلیغاتی و از طرفی با وجود ضعف و کم‌کاری قوه مجریه و مجلس دهم و نیز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین در شرایطی که کروناهراسی گسترش قابل‌توجهی پیدا کرده بود، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کاهش 17 درصدی میزان مشارکت مردم نسبت به انتخابات دوره‌های قبل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این اتفاق در جای خود و در مقایسه با سایر کشورها و به ویژه در شرایط کرونایی قابل تامل است و به‌ همین جهت موجب تعجب و شگفتی رسانه‌ها و تحلیلگران خارجی شد.

بدون شک حضور مردم در انتخابات اخیر با وجود تمام کاستی‌های قوه مجریه و قوه مقننه به جهت وجود رابطه معنوی و اعتقادی آنها با نظام اسلامی بود که به امید تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد و به منظور تحقق مطالبات بر زمین مانده خویش و برای مایوس ساختن دشمنان قسم خورده ایران اسلامی شکل گرفت.

خوشبختانه در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی اکثریت غالب منتخبین از جریان انقلابی و ولایتمدار بوده و ازطرفی وجود ترکیب متناسب و متوازن از حیث سنی، جنسیتی و تخصصی، امید به تحقق خواسته‌های مردم عزیز و رهبر گرانقدر را افزایش داده است و با وجود شرایط ویژه کشور از حیث منطقه‌ای و جهانی و مجموعه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای برای حل و یا لااقل کاهش مشکلات کشور ترسیم شده است.

از سوی دیگر مجلس آینده با چالش‌های جدی همچون ادامه و افزایش جنگ روانی و تبلیغاتی و تشدید خصومت‌ها و فشار حداکثری جبهه استکبار جهانی و بالابردن سطح انتظارات و توقعات جامعه و بزرگ‌نمایی کاذب از سوی رسانه‌های بیگانه وحتی جریان رقیب انقلاب و جبهه اصلاحات و طرفداران آن‌ها در داخل مواجه است.

طبیعتا یکی از مهمترین آسیب‌های پیش‌ِرو که می‌تواند از موانع کسب موفقیت مجلس آینده محسوب شود، خطرتفرق واختلاف میان منتخبین است که می‌تواند وحدت و انسجام جریان نقلابی را دچار مشکل نموده و ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناسب و در عین حال ضروری برای ترمیم اعتماد عمومی و حفظ سرمایه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی را هدر دهد.

بنابراین انتظار می‌رود: مجلس شورای اسلامی با اکثریت مطلق از نیروهای انقلاب بتواند با همراهی و هماهنگی سایر بخش‌های نظام و به‌ویژه قوا و نهادهای انقلابی و با ارائه الگوی جدیدی از حاکمیت مجلس و دولت و دستگاه قضای اسلامی نویدبخش سرفصل نوینی از حل و رفع چالش‌های موجود در کشور و مایه امیدبخشی برای جامعه ایران اسلامی باشد.

در یک کلام رسالت و وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی دراین دوره، کمک به ارتقای کارآمدی نظام اسلامی خواهد بود که از مسیر نظارت درست و دقیق برحسن اجرای قوانین و قانونگذاری منطقی، علمی و کارشناسی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عبور خواهد کرد.

و من الله التوفیق و علیه التکلان

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات