خبرهای داغ:
مهدیخانی گفت:علف های انبوه با گرم شدن هوا، خشک شده و تبدیل به پتانسیل بالایی برای آتش سوزی می شوند که با کوچکترین سهل انگاری و بی توجهی، منجر به بروز بحران و خسارت های سنگینی به منابع طبیعی و محیط زیست خواهند شد.
کد خبر: ۹۲۴۴۶۲۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قروین، صبح امروز جلسه ویدئو کنفرانس مدیران بحران کل کشور به ریاست مهندس نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و با حضور معاونین سازمان برنامه بودجه کشور، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور، معاون سازمان محیط زیست کشور و مدیران استانی این سازمان ها در خصوص آتش سوزی های احتمالی در مراتع و جنگلها برگزار شد.

قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین، در این مراسم ضمن هشدار خطر آتش سوزی که در کمین مزارع و منابع طبیعی استان است
بیان کرد:در سال های اخیر، در پی بارش های حجیم در فصل بهار که ناشی از تغییرات اقلیمی منطقه می باشد، علی رغم بهبود کمی و کیفی منابع آب و پر شدن مخازن سدها، شاهد رشد بی رویه علفهای هرز در مراتع و منابع طبیعی استان هستیم.

وی ادامه داد: در 2 سال گذشته آمار آتش سوزی در منابع طبیعی و مزارع چندین برابر شده که حجم عظیمی از امکانات و نیروی انسانی استان درگیر کنترل و مدیریت این بحران بود.

مهدیخانی اضافه کرد: متاسفانه عمده این آتش سوزی ها منشا انسانی داشته و در پی بی توجهی شهروندان رخ می دهد لذا مقتضی است عموم هم استانی های محترم موارد ذیل را جهت جلوگیری از بروز این رخداد رعایت نمایند.

-به هنگام گذر از طبیعت هرگز ته سیگار را در طبیعت رها نکنند.
-در صورت روشن کردن آتش حتما آن را با آب یا خاک خاموش کنند.
- از رها کردن اشیایی مانند شیشه و پلاستیک شفاف در طبیعت خودداری کنند.
-کشاورزان محترم پس از برداشت گندم و جو نسبت به معدوم کردن کاه و باقیمانده های محصول اقدام نمایند.
- صاحبان باغات و زمین های بزرگ حتما علفهای هرز اطراف زمین را وجین نمایند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها