شهریاری گفت: نظارت و بازرسی از کارخانه‌هایی که کالا‌های داخلی تولید می‌کنند را افزایش دهیم که کیفیت کالای تولید شده مد‌نظر خریدار باشد و کالای تولید شده با گارانتی و خدمات پس از فروش در کشور صادر شود، با این روش انگیزه‌ای برای خریدار ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۴۶۳۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

دکتر حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: کارگر اگر منافعش حفظ نشود و معیشت خوب نداشته باشد انگیزه برای انجام کار خوب را نخواهد داشت.

وی با اشاره به این مطلب که وقتی کالایی تولید می‌شود هم باید کارگر حقوق کافی و به موقع دریافت کند و هم کارفرما که سرمایه‌گذاری می‌کندراضی باشد، افزود: بحث جهش تولید یک بحث دو طرفه است و نمی‌توان به تنهایی یک طرف را گرفت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به نفع کارفرما و کارگر باشد و هر دوی این قشر به رضایتمندی خود دست یابند.

دکتر شهریاری بیان کرد:انجام تولید داخلی با توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری که داریم شدنی است، اما بعضی اوقات وقتی کالای تولید می‌شود قیمت کالای تولید شده به حدی افزایش دارد که مانع خرید خریدار از کالای مد نظر می‌شود، ما باید تولیدات خود را از نظر کیفیت افزایش دهیم که کسی تمایل به خرید جنس خارجی نداشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان و نخبگان اراده بر تولید کالا‌های ایرانی کنند می‌تواند در کالا‌های تولیدی خود بالاترین کیفیت را مد نظر قرار دهند، شرایط سرمایه در گردش و جلوی واردات بی‌رویه در کشور را فراهم کرده اند.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که مهمتر از واردات جلوگیری از ورود جنس قاچاق کالا به کشور است، تصریح کرد: جنس قاچاق نه مالیات و نه عوارض گمرکی پرداخت می‌کند، ما اگر بخواهیم تولیدات را افزایش دهیم باید جلوی قاچاق کالا را گرفت.

حسینعلی شهریاری ادامه داد: نظارت و بازرسی از کارخانه‌هایی که کالا‌های داخلی تولید می‌کنند را افزایش دهیم که کیفیت کالای تولید شده مد‌نظر خریدار باشد و کالای تولید شده با گارانتی و خدمات پس از فروش در کشور صادر شود، با این روش انگیزه‌ای برای خریدار ایجاد می‌شود.
ارسال نظرات