خانواده بهترین ظرفیت برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در مباحث عمومی و فرهنگی نباید از ظرفیت خانواده‌ها غافل شویم چرا که خانواده‌ها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بسیار اثرگذارند.
کد خبر: ۹۲۴۴۷۳۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در جلسه حجاب و عفاف که صبح امروز در سنندج برگزار شد اظهار داشت: باید این سوال را ابتدا مطرح کرد که شاخصه ی هدف گذاری برای موضوع حجاب و عفاف در اردوگاه خودی و دشمن چگونه رصد می شود و آیا توانسته ایم وضعیت موجود جامعه را در بحث حجاب و عفاف تغییر دهیم یا نه؟!

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بر لزوم فرهنگ ‌سازی و نظارت بر دستگاه‌ها و ارزیابی آنان در حوزه رعایت حجاب و عفاف و الگوهای اسلامی تاکید کرد و افزود: نیاز است بر تولید و تبلیغ لباس‌های نامناسب در بازار نظارت وجود داشته باشد چرا که بسیاری از مدل‌های پوشاک که عرضه می‌شود با الگوهای اسلامی منافات دارد.

وی با بیان‌ اینکه همه دستگاه‌ها و مردم وظیفه دارند در بحث مقابله با بدحجابی فعال باشند، اضافه کرد: اقدامات خوبی صورت گرفته اما سه بخش مهم خانواده، جامعه و دستگاه‌های مختلف باید تشریک مساعی کرده و در زمینه فرهنگ سازی رعایت حجاب و عفاف همکاری بهتری داشته باشند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: موضوعی و موردی برخورد کردن با مسائل چیزی از پیش نخواهد بُرد بلکه حتی اگر بتوانیم چند نفر را به سمت اصلاح پیش ببریم بسیار خوب در این حوزه عمل شده است.

سردار حسینی آموزش فرهنگ عمومی و اسلامی را در جامعه ضعیف و نامناسب دانست و یادآور شد: در قسمت‌هایی از شهر بویژه کمربندی آبیدر، حجاب آنچنان که لازم است از سوی بانوان رعایت نمی‌شود و عده‌ای که رعایت‌ نمی‌کنند نمود بیشتری دارد پس باید در فضای مجازی، دانشگاه‌ها و مدارس در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و خانواده‌ها نیز باید جدی‌تر به موضوع ورود پیدا کنند.

وی گفت: خانواده، اجتماع و دستگاه ها منظومه ای از سه عنصر هستند که در جامعه بسیار موثر است و متاسفانه اقدامات ارزشی در سطح شهر برای جلوگیری از بد حجابی بسیار کم است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تاکید کرد: در مباحث عمومی و فرهنگی نباید از ظرفیت خانواده‌ها غافل شویم چرا که خانواده‌ها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بسیار اثرگذارند.

در ادامه حجت الاسلام جعفر نژاد مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه ساختار نظام آموزشی اگر اصلاح شود بسیاری از معضلات نیز رفع خواهد شد اظهار کرد: باید این سوال پرسیده شود که آیا حجاب مصونیت است یا محدودیت چرا که باید دو روی سکه نشان داده شود و این تبیین شود که حجاب یک کار دلی نیست بلکه خداوند در قرآن به صراحت اعلام کرده است که مردان باید چشم هایشان را از نگاه به زن نامحرم نگاه دارند و زنان نیز خود را با حجاب بپوشانند.

وی به سه نقش اساسی و مهم زنان اشاره کرد و گفت: کار خانم ها اصالتاً و به ذات خانه داری، بچه داری و شوهر داری است ودر کنار ان نیز می توانند به کارهای شاغل در بیرون نیز برسند اما از تربیت فرزندان بالاتر وجود ندارد .

جعفر نژاد بیان داشت: بعد از تشکیل تمدن بزرگ اسلامی تربیت 8 میلیون جوان انقلابی پای کار است که اگر خانم های مومن انقلابی محجبه ای تربیت شود دقیقا معضلات و آسیب های جامعه نیز رفع خواهد شد.

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه بر تشکیل قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف در استان اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در راستای اندیشیدن تدابیری جهت جلوگیری از بد حجابی به دبیری بسیج جامعه زنان تشکیل می شود.

وی به تب بالای بدحجابی در کشور و بی ملاحضگی بعضی از مسئولین اشاره کرد و گفت: برای 26 دستگاه دولتی شرح و وظایفی در راستای حجاب و عفاف تعریف شده است.

مسوول بسیج جامعه زنان به برنامه های پیشنهادی هفته ی حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: فضاسازی شهری با موضوع عفت برای برادران و حجاب برای خواهران 10 روز قبل و بعد از هفته ی حجاب و عفاف، توجیه هئت امنای مساجد و پایگاه های مساجد جهت اجرایی نمودن سبک زندگی اسلامی و بیان مطالبی در خصوص حجاب و عفاف و ... از جمله این اقدامات است.

سرکانی گفت: امروزه نیاز به یک حرکت جمعی برای رفع بد حجابی نیاز داریم و هنوز نگاه مردم به مسئله ی حجاب و عفاف مثبت است و رفع بد حجابی به یک مطالبه ی عمومی درآمده است چرا که حجاب و عفاف فرهنگ اسلامی را ترویج و تبلیغ می کند.

وی بیان داشت: متاسفانه دانشگاه های ما تبدیل به نمایشگاه شده اند و به جای اینکه کارخانه ی انسان سازی باشند به محیطی نامناسب برای نمایش پوشش های بد حجابی تبدیل شده است.

سرکانی در پایان افزود: وضعیت حجاب پرسنل خواهر در ادارات مناسب نیست و شاهد اختلاط های کاری هستیم که به شدت بر این معضل دامن می زند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات