خبرهای داغ:
فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: مرزبانان، وارثان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۹۲۴۴۷۷۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، یحیی حسین‌خانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرزبانان در اقصی‌نقاط مناطق مرزی حضور دارند؛ اظهار کرد: مرزبانان وارثان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند و روحیه ایثار، فداکاری و سلحشوری را از آنها فراگرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ امنیت مرزی استان بسیار لازم و ضروری است، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی با سه کشور همسایه است و خوشبختانه روابط حسنه‌ای با کشورهای همسایه دارد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه وظیفه مرزبانی، مقابله با مسئله قاچاق است، گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نامگذاری شده است، موضوع جهش در«تولید امنیت و حمایت از مرزبانان» در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 97 تعداد 2 هزار و 610 عملیات منجر به کشف در مرزهای استان اتفاق افتاد، بیان کرد: در سال گذشته نیز تعداد 2 هزار و 235 مورد عملیات منجر به کشف در آذربایجان‌غربی ثبت شد که 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حسین‌خانی افزود: در سال گذشته 1 هزار و 577 نفر در مرزهای آذربایجان‌غربی دستگیر و 831 دستگاه خودروی غیرمجاز در مناطق مرزی توقیف شدند.

وی با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست سال گذشته 261 نفر قاچاقچی در مرزهای استان دستگیر شدند، اظهار کرد: این تعداد در دو ماهه نخست امسال به تعداد 86 نفر بود که کاهش 67 درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در 2 ماهه سال گذشته 116 دستگاه خودرو در مرزهای آذربایجان‌غربی توقیف شد، که با توجه به توقیف 34 دستگاه خودرو در سال جاری، این رقم کاهش 71 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه هم اکنون تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی مطلوب و مناسبی در مرزهای استان وجود دارد بیان کرد: پایش و کنترل مرزها نیز با همین دوربین‌های دید در شب انجام شده و آمادگی 100 درصدی برای صیانت از مرزها دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات