خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان؛
حجت الاسلام راسخی گفت: ویروس کرونا ظاهر پوشالی آمریکا را از بین برد و چهره واقعی او را نشان داد
کد خبر: ۹۲۴۴۸۵۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان:
ویروس کرونا ظاهر پوشالی آمریکا را از بین برد
حجت الاسلام راسخی گفت: ویروس کرونا ظاهر پوشالی آمریکا را از بین برد و چهره واقعی او را نشان داد
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل راسخی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان در مصاحبه با خبرنگار بسیج ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: ماه رمضان به پایان رسید؛ ماه رمضان ماه گناه سوزی بود و ماهی که در آن شیطان در زنجیر بود و هر شبش خداوند چندین هزار بنده را از گناه آزاد می‌کرد و در دهه آخرش، هر شب میلیون‌ها بنده را از گناه آزاد می‌کرد و در شب و روز عید فطرش میلیون میلیون نفر از بندگان را از گناه آزاد و رها می‌کرد و در این ماه که تمرین خودسازی کردیم باید سعی کنیم که بعد از ماه رمضان و برای ۱۱ ماه دیگر سال این حال خوش را برای خود نگه داریم و طوری نشود که شیطان دست و پای ما بندگان را زنجیر کند و اسیر خود گرداند.
وی در ادامه به شیوع گسترده ویروس کرونا در عالم اشاره کرد و گفت: این ویروس منحوس ضمن تمام بدی‌هایی که داشت یک سری خوبی‌هایی هم به همراه داشت و یک سری نکات را به ما متذکر شد.
اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که خدا با این ویروس کوچک یک قدرت نمایی زیبایی برای انسان‌ها نشان داد؛ و سراسر جهان، سفید پوست و سیاه پوست و قوی و ضعیف را درگیر خود کرد؛ و به جایی رسیده است که ابرقدرت‌های جهان نظیر امریکا و انگلستان و آلمان و... را عاجز کرده است. در حالی که شاید اگر تمام ویروس‌های کرونای جهان را یکجا جمع کنیم وزن آن‌ها به چند گرم هم نرسد؛ و این چیزی نمی‌تواند باشد جز قدرت نمایی خداوند منان؛ و ما انسان‌ها باید از آن درس عبرت بگیریم و تفکر و تدبر کنیم که خداوند اگر بخواهد می‌تواند تمام دنیا را با کمترین زمان ممکن و با کوچکترین هزینه از پای در بیاورد و این خداشناسی است.
حجت الاسلام والمسلمین راسخی در ادامه افزود: این ویروس غیر از خداشناسی چیز‌های دیگری را نیز به ما یاد داد. نظیر ابرقدرت شناسی، که خیلی از آدم‌های سراسر دنیا شاید فکر می‌کردند که در امریکا و غرب چه خبر است؛ و این ویروس باعث شد ظاهر واکس زده کشور‌هایی نظیر امریکا رنگ ببازد و باطن آشفته خود را نمایان کند؛ و نکته مثبت دیگری که داشت این بود که نشان داد دولت مردان و مسئولین ما اگر بخواهند کاری را انجام دهند و همت کنند، می‌توانند.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان در جمع بندی سخنان خود تقوای الهی را راه حل برون رفت از تمامی مشکلات دنیوی عنوان کرد و گفت: تقوای الهی همان دوری از گناهان و معصیت است. همان طور که از ویروس کرونا می‌ترسیم و دوری می‌کنیم، همانطور هم باید از گناهان دوری کنیم. گناهان ویروسی هستند که به مراتب مهلکتر و خطرناک‌تر از ویروس کرونا هستند. چون ویروس کرونا شاید جان انسان را بگیرد و این موضوع قطعی هم نیست، چه بسا خیلی از ما به این بیماری مبتلا شده ایم، ولی علائمی نداشتیم و خوب شدیم، ولی ویروس گناه دین انسان را می‌گیرد و آخرت آدم را نابود می‌کند پس باید از ویروس گناه بیشتر بترسیم و از خودمان مراقبت کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها