خبرهای داغ:
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی خبر داد

کاهش کاربرد دفترچه کاغذی در موسسات درمانی استان

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی از کاهش کاربرد دفترچه کاغذی در موسسات درمانی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۴۸۸۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

 نادر نانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با بیان اینکه یکی از اهداف بیمه پایه اجباری سلامت تحت پوشش قرار دادن افراد دهک پایین جامعه و افراد فاقد بیمه است، اظهار کرد: ارزیابی بضاعت افراد خواهان این نوع بیمه و دهک‌بندی آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و براساس آن میزان پرداختی مشخص می‌شود.

وی افزود: افراد در این ارزیابی که به ده دهک تقسیم‌بندی شده و طبق آن حق بیمه سه دهک پایین جامعه به صورت ۱۰۰ درصدی توسط دولت پرداخت شده و حق بیمه دهک چهارم و پنجم نیز به صورت مساوی بین دولت و اشخاص تقسیم می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به انواع مختلف بیمه اعم از اجباری و اختیاری، ادامه داد: تاکنون در سطح استان بیش از 159 هزار نفر برای استفاده از مزایای بیمه پایه اجباری سلامت ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آنها با آزمون ارزیابی وسع، دهک بیش از ۱۳3 هزار نفر مشخص شده و برای 152 هزار نفر پیامک ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت استان 3 میلیون و ۲۶۵ هزار نفر است، عنوان کرد: یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر  از جمعیت استان تحت پوشش صندوق‌های بیمه سلامت هستند که رقم بالایی حساب می‌شود.

نانبخش با اشاره به آغاز نسخه نویسی الکترونیکی و کاهش کاربرد دفترچه کاغذی در بسیاری از موسسات درمانی سطح استان تصریح کرد: از خرداد ماه سال جاری حدود 822 مرکز و موسسه خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیک کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار