مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای استان، بالاتر از نرم کشوری است.
کد خبر: ۹۲۴۴۹۱۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ رضا خواجه‌ای دیروز (۷ خرداد) در دیدار با فرماندار زنجان با بیان اینکه از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، طرح هادی در ۴۰۰ روستا اجرا شده است، افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۶.۳ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه‌جانبه مناطق روستایی دارد و می‌توان گفت که از جمله طرح‌های عمرانی است که جزو مهم‌ترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونت‌گاه‌های روستایی نیز به‌شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنان روستا‌ها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

خواجه‌ای به وضعیت مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی نیز در این روستا‌ها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا ۵۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحد‌ها را شامل می‌شود، مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان زنجان جزو مناطق حادثه‌خیز به‌شمار می‌آید، باید اقدامات اساسی در راستای مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی قبل از بروز بحران و حوادث صورت پذیرد و آمادگی لازم در این راستا وجود داشته باشد.

این مسئول در ادامه خواستار گسترش تعامل بین دو مجموعه برای حل مشکلات موجود به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار شد.

فرماندار زنجان نیز در ادامه این دیدار ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند این نهاد انقلابی در سطح روستاها، فعالیت‌های بنیاد مسکن استان را در خصوص حل مشکلات روستا‌ها بسیار ارزشمند دانست و گفت: نقش بنیاد مسکن استان در توسعه و آبادانی روستا‌ها و نیز اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان کاملا مشهود است.

رضا عسگری ادامه داد: نگاه متعهدانه، بسیجی و انقلابی که در مجموعه بنیاد مسکن شکل گرفته، موجب شده این نهاد همواره در زمینه محرومیت‌زدایی در سطح روستا‌ها و بازسازی مناطق محروم نقش مهمی ایفا کرده و همواره حضور مستمری در این عرصه داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی مناسبی در خصوص روستا‌هایی که در معرض سیلاب واقع شده‌اند، صورت گیرد، گفت: یکی از اقدامات مناسب بنیاد مسکن، بحث آماده‌سازی محل جابه‌جایی روستای مرصع بود.

فرماندار شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: با همکاری فرمانداری و این نهاد انقلابی، همه تلاش خود را مبنی بر حل مشکلات روستا‌ها به‌ویژه در خصوص مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی و جابه‌جایی روستا‌های در معرض آسیب خواهیم کرد.
ارسال نظرات