خبرهای داغ:
ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شاهرود با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون و سایر مسؤولان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۴۵۰۰۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شاهرود با حضور معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان انتقال خون، مدیرکل سازمان انتقال خون استان سمنان، فرماندار شاهرود، امام جمعه شاهرود، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان و سایر مسؤولان شهرستانی افتتاح شد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون در این آیین افتتاحیه با بیان اینکه مردم شاهرود در رأس لیست اهداکنندگان مستمر خون در کشور هستند، اظهار کرد: شاهرود یک درصد جمعیت کشور را داراست؛ اما در شاخص اهدای خون یک و نیم برابر کشور و در اهدای مستمر ۱۰ درصد بالاتر از متوسط کشور و در اهدای خون بانوان بالاتر از شاخص کشور قرار دارد.
پیمان عشقی با بیان اینکه اهدای پلاسما از بیماران مبتلا به کرونا در کشور آغاز شده است، گفت: از بیماران مبتلا به کرونا که یک ماه از بیماری آن‌ها گذشته و پادزهر این بیماری دارند، تقاضا داریم تا پلاسمای خون خود را اهدا کنند و در شهرستان شاهرود نیز این امکان فراهم شده و انتظار داریم این شهر در این امر نیز در کشور پیشتاز باشد و در راه این خیر بزرگ سبقت را از دیگران بگیرند.
وی قول مساعد داد که با توجه به نیاز شهرستان شاهرود در هفته جاری یک دستگاه پلاکت خون را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود قرار دهد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون با تأکید بر همکاری نزدیک این سازمان با دانشگاه علوم پزشکی در مراقبت در مصرف بی‌مورد خون، بیان کرد: بهبودیافتگان کرونا با حضور در مراکز انتقال خون و اهدای پلاسما در تکمیل فرآیند خدمت‌رسانی به بهبود بیماران کرونایی نقش مهم داشته باشند.
وحید بغدادی، رئیس سازمان انتقال خون استان سمنان نیز در این مراسم با تقدیر از همه دست‌اندرکاران احداث ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شاهرود گفت: درصد اهدای خون ۴۶ به هزار نفر در کشور و در شهرستان شاهرود این شاخص بالاتر است و هر موقع در استان سمنان با کمبود خون مواجه بوده‌ایم، شاهرود امید ما بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه پروژه ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شاهرود در سال ۱۳۹۰ آغاز شده است، عنوان کرد: تاکنون چهار میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده و در سه طبقه با یک‌هزار و ۸۵۰ مترمربع ساختمان و یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع زمین ساخته شده است.
امیر عمیدی با بیان اینکه هزینه ساختمان اصلی پایگاه انتقال خون شاهرود یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان بوده است، افزود: مجموع هزینه این پروژه هفت میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان است که تکمیل نهایی خواهد شد و با تخصیص کامل پروژه در سال ۹۹ آسانسور و چیلر این مجموعه نیز راه‌اندازی می‌شود.
لازم به ذکر است؛ ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شاهرود در مکان ساختمان قبلی این پایگاه ایجاد شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها