ضرورت جبران آسیب های جدی کرونا به گردشگری و هتلداری

مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جبران آسیب هی جدی کرونا به گردشگری و هتلداری را یک ضرورت مهم خواند.
کد خبر: ۹۲۴۵۱۰۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علیرضا ایزدی در انتخابات مجمع عمومی جامعه حرفه‌ای هتلداران استان مرکزی دبیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بااشاره به خسارات وارده کرونا بر حوزه گردشگری وهتل داری گفت: شیوع ویروس کرونا لطمات جدی به گردشگری و هتلداری وارد کرده است و جبران این خسارات با حمایت‌های اصولی ضروری است.

وی افزود: کرونا به صورت جهانی تاثیر نامطلوب بر صنعت گردشگری و هتلداری داشته اما نیاز است که با تدابیر موثر در بازه زمانی کوتاه کوشش شود تا بخشی از این معضلات سامان یابد.

وی اظهار داشت: پیگیری و اتخاذ تصمیمات برای کاهش حجم خسارت وارده در این بخش دنبال می‌شود و امید می‌رود که مصوبه سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی به سرعت عملیاتی شود و در حوزه تامین اجتماعی و امور مالیاتی نیز تلاش ها به بار نشسته و به‌زودی بسته حمایتی اعلام شود.

مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه با اشاره به تنظیم اساسنامه جدید از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و همفکری جامعه هتلداران کشور و ابلاغ آن از سوی وزیر، گفت: این اساسنامه بهبود جایگاه جامعه هتلداری را فراهم کرده است.

ایزدی افزود: این تصمیم به ارتقای جایگاه هتل‌ها می‌انجامد و شاغلان این حوزه می‌توانند در مناسبات کاری فعالانه‌تر عمل کرده و این شرایط کمکی به تسهیل چرخه سرمایه‌گذاری است و از طرف دیگر نگاه تخصصی را به صنعت هتلداری تزریق می‌کند که حاصل آن افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی است.

وی اظهار داشت:پس از بررسی‌های متعدد، استان مرکزی مراحل لازم را در این راستا گذرانده و اساسنامه‌ای با حضور همه هتلداران استان تصویب و انتخابات آن نیز برای تعیین هیات مدیره و بازرس انجام شده است.

مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: امید می‌رود با تعامل اداره کل میراث فرهنگی بتوان جایگاه هتلداران راابهبود داد و تعامل بهتری برای تمدید پروانه و صدور مجوزها صورت گیرد.

ایزدی افزود: از نظر کمی هتل‌ها و مجتمع‌های اقامتی استان مرکزی قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست اما، با اقدامات صورت گرفته در حوزه هتلداری این استان صاحب کرسی است و جایگاه تصمیم‌گیری و تاثیرگذاری دارد.

در این انتخابات از کل آرای ماخوذه «مهرداد سمیعی» با حداکثر آرا به‌عنوان رئیس جامعه هتلداران انتخاب شد و «رضا ستوده» نیز با عنوان نایب رئیس، «محمد عیوضی» خزانه‌دار و «مهدی رمضانی» نیز در جایگاه بازرس جامعه هتلداران استان برای مدت چهار سال گزینش شدند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات