نیروهای حاضر در منطقه خائیز از نبود آب آشامیدنی و غذای کافی در این منطقه به شدت گلایه می کنند.
کد خبر: ۹۲۴۵۱۳۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, برخی از نیروهای مردمی از شدت تشنگی وگرسنگی خود را به پایین ارتفاعات رسانده اند و ابراز کردند در مسیر بازگشت به خانه هستند.

به نظر می رسد در این شرایط سخت و طاقت فرسا که از یک گرمای هوا و از سوی دیگر باد و شعله های آتش امان نیروهای امدادی را در ارتفاعات خائیز ربوده است تامین آذوقه و آب آشامیدنی برای این نیروها از ضروریات است.

حرارت بالا و عدم وجود تجهیزات اطفای حریق کار خاموش کردن آتش را در منطقه حفاظت شده خائیز برای نیروهای مردمی و امدادگر سخت کرده است و برای تجدید قوا به آب آشامیدنی و مواد غذایی نیاز مبرم دارند.

مسئولان استان و شهرستان کهگیلویه باید علاوه بر مدیریت منابع انسانی و تجهیزاتی در منطقه خائیز باید به فکر تامین آب آشامیدنی و مواد غذایی برای نیروهای امدادی نیز باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص آخرین وضعیت منطقه گفت: آتش سوزی مراتع و منابع جنگلی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز شهرستان کهگیلویه در 15 کیلومتری از شهر دهدشت که از عصر دیروز آغاز شده همچنان ادامه دارد و هر ساعت بخش های زیادی از مراتع این منطقه را به خاکستر تبدیل می کند.

اسداله هاشمی افزود: با وجود تلاش بی وقفه نیروهای امدادی و مردم هر لحظه بر شدت شعله های بی رحم آتش و حجم آن افزوده شده و تا ظهر امروز بنا بر آمارهای غیر رسمی حدود 200 هکتار از این منطقه در آتش سوخت.

با این توضیحات و در صورت حاضر نشدن بالگردهای آبپاش و بالگردهای ویژه اطفای حریق باید شاهد بروز فاجعه زیست محیطی در منطقه خاییز کهگیلویه و خاکستر شدن درختان و مراتع این منطقه به همراه جانوران کم نظیری همچون پلنگ، کاراکال، گرگ، روباه، کفتار، بز، میش، قوچ و انواع خزندگان بی دفاع این منطقه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات