خبرهای داغ:
313
رونمایی از کتاب «دخترها بابایی اند»
«دخترها بابایی اند» شرح حالی از زندگی شهید مدافع حرم جواد محمدی است که مطالعه آن برای عموم مردم خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۹۲۴۵۱۳۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ آئین رونمایی از کتاب "دختران بابایی‌اند" شرح حالی از زندگی شهید مدافع حرم جواد محمدی در جلسه هفتگی هیئت فدائیان حسین(ع) با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پدر، مادر و همسر این شهید والامقام برگزار شد ابتدا تعدادی از راویان مدافع حرم و همرزمان شهید محمدی از خاطرات خود نسبت به این شهید لب به سخن گشودند و گوشه‌ای از شخصیت این شهید را برای نسل جوان شرح دادند تا اهمیت خواندن این کتاب برای همگان ملموس شود.

عبدالحمید محمودی، همرزم شهید جواد محمدی پیرامون شخصیت این شهید با بیان اینکه جواد یک شخصیت جذاب، دوست داشتنی و شوخ طبع داشت، گفت: به عقیده بنده نقطه کانونی شخصیت شهید محمدی بحث ولایت پذیری او و ارادت ویژه وی به مقام معظم رهبری و ملزم دانستن خود مبنی بر اجرای فرامین ایشان بود

وی بابیان اینکه جواد در جمع دوستان بسیار خوش مشرب و در معرکه نبرد فوق العاده جدی بود، تصریح کرد: شهید جواد محمدی مصداق بارز آیه شریفه " مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ" بود و مطمئنا بهترین الگو برای نسل جوان و حتی سایر اقشار جامعه می‌تواند باشد.

همرزم شهید جواد محمدی ادامه داد: برای جواد کوچه پس کوچه های اصفهان و اغتشاشگرانی که در فتنه‌ها به دنبال برهم زدن نظم و امنیت شهر بودند یا کوچه پس کوچه‌های حلب و دواعشی که دنبال جسارت به حرم ائمه اطهار(ع) بودند تفاوتی نداشت و در میدان نبرد با دشمنان کرنشی نداشت.

وی ادامه داد: هیچ وقت فراموش نمی‌کنم موقعی که جواد در یک عملیات مجروح شده بود و در بیمارستان بستری بود ولی چند روز پس از آن با وجود اینکه چه از لحاظ شرعی و چه از لحاظ قانونی غیبتش در خط مقدم موجه بود ولی از بیمارستان گریخت و با پای مجروح چندین کیلومتر فاصله بیمارستان تا اردوگاه را با موتور آمد تا از قافله رزمندگان جا نماند.

محمد احمدیان دیگر همرزم شهید محمدی نیز اظهار داشت: در جامعه ما یک خوب دارم و یک خوبظ تر، جواد از آن خوب‌تر هایی بود که همین خوبی‌اش امضایی شد پای شهادتنامه‌اش چرا که جواد همواره به دنبال جذب جوانان به اسلام و انقلاب بود و به عبارتی می‌توان گفت جواد یک حر پرور بود.

وی با بیان اینکه شهید جواد محمدی علاقه وافری به بحث راهیان نور داشت، گفت: با اینکه ما روزهای زیادی در این اردوها با هم داشتیم به هیچ وجه درمورد مجروحیتش در سوریه حرفی به من نزده بود و من بعد از شهادتش از این مطلب آگاه شدم و این نشان از شخصیت متواضع این شهید والامقام می‌رساند.

این همرزم شهید ادامه داد: کسی که جواد را در اردوگاه شهید باکری خرمشهر آن گونه بیل به دست می‌دید هرگز تصور نمی‌کرد جواد شخصی باشد که در میدان نبرد آنگونه قوی و به عبارت معروفی برای خود یلی باشد.

بهزاد دانشگر نویسنده این کتاب نیز در گفت­‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: چند هفته پس از شهادت جواد و در زمانی که بحث شهادت شهید محسن حججی در جامعه مطرح بود دوستی به بنده گفت شهید جواد محمدی نیز از ابعاد شخصیتی  فوق العاده ای همچون شهید حججی برخوردار بود.

وی افزود: من آن موقع صرفا در درون خود گفتم کاش می‌شد یک تاب پیرامون شخصیت شهید جواد محمدی بنوبیسم ولی اقدامی در این مورد انجام ندادم و عملا این بحث فراموشم شد تا تقریبا دو سال پیش که تماسی از سوی خانواده شهید پیرامون تالیف کتاب شهید با بنده صورت گرفت.

دانشگر ادامه داد: مهمترین اتفاقی که در این سال‌ها برای بنده رخ داد این بود که خود  شهید اجازه پرداختن به زندگی‌اش را به بنده داد، البته بعضی از روزها به دلایلی ذهنم برای نوشتن مساعد نبود و به عبارتی پیش خود می‌گفتم این لحظه جواد اجازه نوشتن به من نداده که این اجازه نیز با رفتن به سر مزار شهید و توسل زیارت وی صادر می‌شد.

نویسنده کتاب «دخترها بابایی اند» پیرامون شخصیت شهید جواد محمدی، تصریح کرد: به عقیده بنده مهمترین شخصیت جواد این بود که هیچگاه نمی‌گفت «به من چه» یعنی هرکاری و هرفعالیتی که مربوط به حضرت سیدالشهدا(ع) و انقلاب بوده را با جان انجام می‌داد و پای کارش بود و مطمنا مزد همین روحیه مسئولیت پذیری خود را گرفت و با شهادت از دنیا رفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها