مطالبه مردم و مسئولان از نمایندگان؛
اکنون که چند روزی از حضور منتخبین مجلس یازدهم به محل خدمت خود می گذرد مردم انتظار دارند نمایندگان شان بسیاری از بایدها را برای رفاه و رفع مشکلات کشور وضع کرده و بسیاری از نبایدها را که دست و پا گیر در امور بسیاری است رفع کنند.
کد خبر: ۹۲۴۵۱۴۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰

به گزارش اختصاصی خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مننتخبین مجلس یازدهم پس از گذشت سه ماه از انتخابات دوم اسفند چند روز پیش عهده دار کرسی های سبز بهارستان شدند تا بنا به وعده های خود در زمان تبلیغات انتخاباتی گره از مشکلات ریز و درشت مردم و کشور بردارند.

مشکلاتی که سال های سال است بهانه ای برای وعده و وعیدهای عده ای برای مردم بوده است و تاکنون آنچه باید شود، نشده است ولی مردم انقلابی ایران همچنان پای عهد خود نسبت به انقلاب و نظام و رهبر بوده و بار دیگر تلاش کردند افرادی دلسوز برای مجلس برگزینند تا این بار بتوانند شاهد تحول اساسی در کشور با رفع مشکلات باشند.

مشکلاتی که بیشتر معیشت و اقتصاد خانواده ها و کشور را تحت الشعاع قرار داده و اهرم خوبی برای بیگانگان در اعمال تحریم و تحت فشار قرار دادن نظام جمهوری اسلامی بوده است.

اکنون که چند روزی از حضور منخبین مجلس یازدهم به محل خدمت خود می گذرد مردم انتظار دارند نمایندگان شان بسیاری از بایدها را برای رفاه و رفع مشکلات کشور وضع کرده و بسیاری از نبایدها را که دست و پا گیر در امور بسیاری است رفع کنند.

وضع قوانین نظام مندی که در راستای اهداف انقلاب و خدمت به مردم و مبارزه با فساد و متخلفین باشد تا با تحول اساسی مجلسی در تراز انقلاب تشکیل دهند همچنان که از نام دیگر آن به عنوان «قوه مقننه» مشحص است مجلس محل وضع قوانین است ولی قوانینی که هدف آن همه مردم و رفاه حال آن ها باشد.

قوانینی که امام خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب نیز در پیام خود برای آغاز به کار مجلس یازدهم در بندهایی آورده است؛

«آن که می‌تواند مجلس را در این جایگاه شایسته بنشاند، شما نمایندگان محترمید. آن‌گاه که نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویّتهای کشور، و با کارشناسی، و با حضور فعّال و منظّم، و با پاک‌دستی و امانت‌داری، وظیفه‌ی قانونگذاری و دیگر وظایف خود را انجام دهند، مجلس، نقطه‌ی امید مردم و نقطه‌ی اتّکاء مجریان، و به‌معنی حقیقی، در رأس امور کشور خواهد بود و چنین مجلسی در رساندن کشور به هدفهای والا، سهم بسزا خواهد داشت.

آفت عمده، سرگرم شدن نماینده به حواشی زیان‌بار، یا وارد کردن انگیزه‌های ناسالم شخصی و جناحی، یا سهل‌انگاری در کار، یا دسته‌بندی‌های احیاناً ناسالم قومی و منطقه‌ای و قبیله‌ای و امثال آن است.

در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّتهای کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده‌ی مشهود، باید اذعان کنیم که در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به‌مثابه‌ی اولویت، وادار سازد. توصیه‌ی صاحب‌نظران به ما می‌گوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی یعنی: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است.

سیاستهای کلّی اقتصاد مقاومتی در این زمینه، راهنمای معتبری است. توجّه به تنظیم برنامه‌ی هفتم که در شمار وظایف نزدیک مجلس یازدهم است و نیز توجّه به کاهش نقش تعیین‌کننده‌ی نفت خام در منابع مالی دولت که خود فرصت مغتنمی برای ترسیم خطّ اقتصادی کشور است، توصیه‌ی دیگر اینجانب به شما عزیزان است.

در اقدام به وظیفه‌ی نظارتی، تأکید اینجانب بر رعایت تقوا و انصاف و اجتناب از حبّ و بغض‌های شخصی و جناحی است، نه حقّی از مدیر و مجری خدوم و زحمت‌کش ضایع شود و نه اغماض و اهمالِ بی‌مورد صورت گیرد».

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز پس از انتخاب آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک انتخاب ایشان در پیامی خواستار شد؛

«انتخاب شایسته جنابعالی به ریاست مجلس شورای اسلامی با رأی قاطع نمایندگان ملت؛ که بیانگر تعهد، کارآمدی و شایستگی های برجسته شما در صحنه های مختلف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

بی تردید پیشانیِ باشکوه و درخشان مردم‌سالاری اسلامی و حضور نمایندگان فعال و دارای شناخت از شرایط و اولویت‌های کشور منظومه بسیار مبارک و ارزشمندی است که مجلس ما را در مسیر بلند گام دوم انقلاب به معنی واقعی در رأس امور قرار خواهد داد.

همانطور که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) در پیام افتتاحیه مجلس یازدهم، اقتصاد و فرهنگ را مورد تاکید قرار داده و معیشت طبقات ضعیف، اصلاح خطوط اصلی اقتصاد مثل اشتغال و تولید و تورم را از اولویت های اصلی کشور برشمرده اند؛ امید است با رعایت تقوا و انصاف در انجام وظایف نظارتی و موضع‌گیری‌های انقلابی در حوادث مهم، منویات معظم له نقشه راه نمایندگان مردم در بهارستان باشد.

با آرزوی توفیقات روزافزون؛ سربلندی جنابعالی و دیگر وکلای جدید ملت را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عجل اللّه تعالی فرجه الشریف) و در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم».

بی تردید آنچه مهم است انتظار مسئولان و مردم توجه نمایندگان به جایگاه واقعی خود به عنوان وکیل مردم برای پزداخت به اساس کاری است که برای آن انتخاب شده اند و این مطلب در سخنان منخبین نیز دیده می شود.

یوسف داودی؛ نماینده مردم سراب در مجلس در این خضوص اظهار می دارد: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از اولویت‌های اصلی مجلس است و باید جایگاه قانونی مجلس با تقویت لازم به جایگاه اصلی خود برگردد.

نماینده مردم سراب در مجلس یازدهم گفت: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و در راس امور بودن باید از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد.

وی معتقد است: مجلس از عالی‌ترین جایگاه نظارت برخوردار است و باید مجلس یازدهم به رأس امور برگشته و با وضع قوانین و نظارت بر اجرای درست آن، مفهوم واقعی مجلس را به معرض نمایش بگذارد.

روح الله متفکر آزاد دیگر منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به وضعیت عمومی جامعه، بیان می کند: متاسفانه مردم امروز با مشکلات متعددی بویژه در حوزه اقتصاد و اشتغال درگیر هستند و انتظارشان از مجلس و هیأت رییسه آن اقدامات و تصمیم گیری‌های قانونی در راستای حل این مشکلات و عمل به وظایف ذاتی در تامین حقوق وکلایشان است. 

به راستی که اهمیت جایگاه مجلس همان بایدی است که باید باشد و پرهیز نمایندگان از حب و بغش ها و جناح بازی ها و سرگرم شدن به حواشی زیان بار که رهبر فرزانه انقلاب به ریبایی آن را مرقوم فرمودند.

رقیه غلامی

 

ارسال نظرات