خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
نماینده ولی فقیه در استان فارس بر ضرورت یادگیری مفهوم عدالت در مکتب اسلام توسط پاسداران و بسیجیان تأکید نمود و افزود: اگر بخواهیم پاسخگوی سوالات و شبهات جوانان باشیم، باید درک عمیق و صحیحی از مفهوم عدالت اسلامی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۲۴۵۱۸۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، چهارشنبه، هفتم خرداد ماه، در دیدار با پایوران سپاه آن شهرستان، از لزوم انجام کار در راستای تحقق عدالت اجتماعی و لزوم دانستن تفاوت عدالت اسلامی با عدالت در مکاتب سوسیالیستی و لیبرالی صحبت نمود.
 
اگر نتوانیم عدالت اجتماعی را تأمین کنیم مشکلات جامعه رفع نخواهد شد
 
آیت الله دژکام گفت: مفهوم عدالت در بیانیه گام دوم انقلاب جایگاه خاصی دارد و از همین رو باید در جهت تحقق آن، کار و فعالیتهای گسترده ای انجام دهیم.
 
وی با اشاره به برخی شبهات در فضای مجازی خاطر نشان کرد: منجی عالم بشریت ارواحنا فداه، عدالتی در سطح جهانی را خواهد گستراند و ما نیز باید در این زمینه یاری رسان ایشان باشیم و زمینه را فراهم نماییم،
 
امام جمعه شیراز با بیان تفکر عدالت در مکتب سوسیالیتی چین و روسیه و شکست آن در آن دو کشور، اظهار داشت: در این فرآیند کشورهای درجه یک تولید کننده اروپا و آمریکا شدند و کشورهای درجه دوم کشورهای شکست خورده از مکتب لیبرالیسم مانند چین و روسیه
اگر نتوانیم عدالت اجتماعی را تأمین کنیم مشکلات جامعه رفع نخواهد شد
 
وی با اشاره به پیام تاریخی امام خمینی(ره) به کشور شوروی سابق و پیشبینی شکست مکتب سوسیالیسم در آن کشور، گفت: امام خمینی(ره) با دعوت از حکام وقت شوروی به گرایش به عدالت اسلامی، خبر شکست آنها  را در مواجهه با دنیای غرب دادند.
 
آیت الله دژکام با اشاره به اصول ناب شیعی در باب عدالت، شکست عدالت در مکتب نولیبرالیسم غربی در شرایط شیوع ویروس کرونا را خاطر نشان کرد و گفت: غربیها سالمندان بیمار را در بیمارستانها پذیرش نمی کنند تا به اصطلاح برای جوان ترها تخت داشته باشند که این هم نمونه بارز عدالت شکست خورده غربی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس بر ضرورت یادگیری مفهوم عدالت در مکتب اسلام توسط پاسداران و بسیجیان تأکید نمود و افزود: اگر بخواهیم پاسخگوی سوالات و شبهات جوانان باشیم باید درک عمیق و صحیحی از مفهوم عدالت اسلامی داشته باشیم.
 
وی ضمن اشاره به خطرناک بودن جهل ما نسبت به سوالات و شبهات جوانان امروز، گفتمان عدالت و عدالت خواهی را گفتمان آینده کشور دانست و بیان داشت: ما باید تفاوت عدالت اسلامی و عدالت لیبرالیستی را بدانیم.
 
آیت الله دژکام با اشاره به سابقه خود در پوشیدن لباس مقدس سپاه پاسداران و حضور در عرصه جهاد و دفاع، گفت: وظیفه امروز ما مباحثه و حلاجی و به کارگیری بیانات مقام معظم رهبری و جامعه عمل پوشاندن به منویات ایشان است.
 
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مدبر، امام جمعه جهرم نیز ضمن خوش آمدگویی به نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به دعای تعقیبات بعد از نمازهای یومیه(اللهم أدخل علی...) در ماه مبارک رمضان، از آثار و برکات آن ماه، همچنین اهمیت دعاهای آن ماه مبارک در زمینه وظایف انسانی را خاطر نشان کرد. 
 
 گفتنی است سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل، فرمانده سپاه جهرم، نیز ضمن عرض خیر مقدم به آیت الله دژکام و هیأت همراه، گزارشی از عملکرد آن ناحیه، از زمان شیوع بیماری کرونا و همچنین تهیه بیش از ده هزار بسته معیشتی طی سه مرحله، با همکاری خیرین و نهادهای مختلف در این ایام، ارائه نمود. 
 
اگر نتوانیم عدالت اجتماعی را تأمین کنیم مشکلات جامعه رفع نخواهد شد
 
اگر نتوانیم عدالت اجتماعی را تأمین کنیم مشکلات جامعه رفع نخواهد شد
 
اگر نتوانیم عدالت اجتماعی را تأمین کنیم مشکلات جامعه رفع نخواهد شد
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها