رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور گفت: نمایندگان دو دوره اخیر وکل الدوله ها بودند، زیرا اقای رئیس جمهور و معاون اول هر دو گفتند این نمایندگان کاملا با ما همراه بودند.
کد خبر: ۹۲۴۵۲۳۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

نمایندگان مجلس دهم وکیل الوله ها بودند/ مجالس اخیر خود را با دولت هماهنگ می کردندحبیب الله بوربور رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به پیام رهبری در روز افتتاحیه مجلس یازدهم مبنی بر لزوم پاکدستی و فعال بودن نمایندگان مجلس یازدهم اظهار کرد: اکنون که در ابتدای مجلس یازدهم هستیم خوشبختانه پویشی برای عدم بهره مندی نمایندگان از امکانات مجلس به راه افتاده که امید وارم تا اخر مجلس ادامه پیدا کند، زیرا کسی که درد نداشته باشد درد مردم را نمی فهمد.

او ادامه داد: نمایندگان مجلس اگر از جنس مردم باشند نباید خودشان را یک بافت جداگانه در جامعه ببینند، البته معتقدم قوانینی که در گذشته برای ارائه امکانات به نمایندگان مجلس وجود داشته است باید مورد بازنگزی قرار بگیرد،بر فرض مثال اگر یک نماینده به اندازه شش کلاس ابتدایی سواد داشته باشد برای همیشه می تواند در مجلس حضور پیدا کند اما افرادی غیر از خود نمایندگان حتما باید کارشناسی ارشد داشته باشند.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور تصریح کرد: یکی دیگر از قوانین مجلس که باید مورد بازنگزی قرار بگیرد این است که اگر یک نماینده تا یک دوره در مجلس حضور داشته باشد می تواند در بالاترین رتبه اداری و استخدامی قرار بگیرد، درصورتی که این دو موضوع هیچ ارتباطی به یک دیگر ندارند، به طور کلی معتقدم نمایندگان در جهت منافع خود مصوباتی داشته اند که شورای نگهبان با وجود اینکه این مصوبات برای دولت بار مالی دارد، آن را رد نکرده است.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: پیشنهاد می کنم اگر نمایندگان می خواهند کماکان از جنس مردم باقی بمانند، باید از ابتدای کار خود در مجلس یازدهم این مصوبات که حقوق غیر منطقی را به نمایندگان می دهد را تغییر دهند.

بوربور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت ناکارآمدی و در رأس امور نبودن مجلس در دوره های اخیر چیست؟ اظهار کرد: نمایندگان دو دوره اخیر وکل الدوله ها بودند، زیرا اقای رئیس جمهور و معاون اول هر دو گفتند این نمایندگان کاملا با ما همراه بودند، در صورتی که دولت باید با مجلس هماهنگ باشد نه اینکه مجلس خود را با دولت هماهنگ کند.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور تصریح کد: دولت هر کاری که دلش می خواست را در دو مجلس اخیر انجام داد، که مصداق آن را می توان تصویب 20دقیقه ای برجام دانست که در آن شروط ده گانه رهبری رعایت نشده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات