نجات زن جوان از قصاص بعد از 9 سال در زنجان

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: خانمی که شوهر خود را در سال ۹۰ به قتل رسانده و محکوم به قصاص شده بود پس از ۹ سال و با بخشش فرزندان از اجرای حکم قصاص، نجات یافت.
کد خبر: ۹۲۴۵۲۴۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت: سال ۱۳۹۰ و در پی وقوع یک فقره قتل عمد در زنجان و تشکیل پرونده در دادسرا و انجام تحقیقات و صدور رای مبنی بر قصاص قاتل و تایید دیوان عالی کشور در آستانه اجرای حکم با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان در ماه مبارک رمضان و جلب رضایت از اولیای دم، پرونده منجر به سازش شد.

 

وی خاطرنشان کرد: محکوم به قصاص نفس، خانمی بود که شوهرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.

 

صادقی نیارکی با بیان اینکه این فرد دارای ۲ فرزند صغیر بود که طبق قانون، حق تقاضای قصاص و رضایت را نداشتند، افزود: به همین دلیل، قاتل در زندان تحمل حبس می کرد.

 

رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: پسر مقتول در این مدت در قیومیت خواهرزاده مرحوم بوده و دختر نیز تحت نظارت بهزیستی استان در حضانت خانواده‌ای در شهرستان زنجان زندگی می‌کند.

 

وی اظهار داشت: در این پرونده، قاتل پس از ۹ سال تحمل حبس و با رسیدن فرزندان مقتول به سن قانونی با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان و با پیگیری‌های مجدانه رییس شوراهای حل اختلاف استان و مسؤولان امر به‌ویژه معاونت فرهنگی دادگستری، خیرین و معتمدین، منجر به صلح و سازش و رهایی مادر از قصاص شد.

 

 

ارسال نظرات