نجات مسافران ماهیگیر از غرق شدن در رودخانه قزل اوزن بیجار

 رییس واحد آتش‌نشانی شهرداری بیجار از نجات جان ۲ مسافر که برای ماهیگیری به رودخانه قرل اوزن رفته بودند، خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۵۲۷۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
رسول حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: عصر جمعه ۲ نفر از مسافرانی که به قصد ماهیگیری به رودخانه قزل اوزن در محدود شهرستان بیجار حد فاصل روستای پشت دربند رفته بودند که بخاطر بی احتیاطی، رعایت نکردن نکات ایمنی و عدم آشنایی به فن شنا گرفتار شدند.

وی افزود: با توجه به حوادثی که در طول چند سال اخیر و در چنین روز‌هایی از سال برای مردم در این نقطه اتفاق افتاده است، توجه و مراقبت از مردم را یکی از مسوولیت‌های ذاتی نیرو‌های آتش نشانی قرار داده شد.

رییس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار با بیان اینکه حضور امروز ما در این نقطه خارج از ماموریت سازمانی بود، گفت: با توجه به فاصله‌ایی که با محل حادثه داشتیم، بخاطر غرق شدن این ۲ مسافر و عدم توانایی آن‌ها به فن شنا، وارد عمل شده و موفق به نجات جان آن‌ها شدیم.

حیدری یادآور شد: بار‌ها از طریق پیام رسان‌های فضای مجازی شهرستان نسبت به خطرات این منطقه به عموم مردم و مسافران تذکر داده شده، امّا باز هم چنین حوادثی دور از انتظار نیست و بار دیگر از همشریان درخواست داریم که برای حفظ جان خود از شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

رودخانه قزل اوزن از کوه‌های چهل چشمه دیواندره سرچشمه می‌گیرد، این رودخانه به علت کاهش باران در سال‌های اخیر بصورت فصلی و در بهار پر آب است، هر سال با فرا رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، شمار قربانیان ناشی از غرق شدن در رودخانه‌های استان کردستان نیز افزایش می‌یابد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار با ۲ ایستگاه آتش نشانی، ۹ خودروی مخصوص و ۱۸ نیروی عملیاتی در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار