خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه همه صحنه های تحول آفرینی ما در کشور فرهنگی است، گفت: با زبان هنر می توان آرمان های انقلاب اسلامی را نمایان تر کرد.
کد خبر: ۹۲۴۵۳۴۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در مراسم افتتاح مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگی و هنری است، اظهار داشت: همه صحنه های تحول آفرین ما در کشور فرهنگی است .

وی با اشاره به ایجاد و گسترش نهادها و مراکز فرهنگی و هنری بعد از انقلاب اسلامی در کشور ، گفت: ما در عرصه ی فرهنگی و هنری شهدا و شخصیت های سرشناس بسیاری داریم.

سردار قاسمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی علاوه بر جنبه سیاسی، اجتماعی نیز بود، افزود: انقلاب اسلامی ایران بساط تمام مستکبران عالم را برچید و در مقابل به حمایت از تمام مظلومان و ستم دیدگان جهان برخاست.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما همه آرمان های والای انسانی را دارد که با کار فرهنگی و هنری می توان آنرا به مردم نشان داد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت هنر، افزود: ایشان فرمودند: " شاید ده ها سخنرانی ارزش یک کار هنری را نداشته باشد" بنابراین اگر کار فرهنگی در عرصه هنر باشد ارزش و اهمیت بالایی دارد.

سردار قاسمی با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه با لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در سراسر کشور، عنوان کرد: این بزرگترین کار مردمی دنیا بود که ۲۰۰ میلیون نفر از مسلمانان ایرانی توانستند کمک های مومنانه خود را جمع آوری و در میان نیازمندان توزیع کنند که اینها نشان از هنرمندی رهبر جهان اسلام است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری در باب اهمیت فرهنگ فرمودند: " فرهنگ است که کشور را عزیز، پیشرفته، قانع، فناور و دارای آبرو در جهان می کند".

وی با بیان اینکه میان تهاجم و تبادل فرهنگی تفاوت بسیار است افزود: تبادل فرهنگی در فضای دوستانه انجام می شود امام تهاجم فرهنگی شبیخون و حمله به فرهنگ جوامع است همان چیزی که متاسفانه امروز در کشور با آن مواجه هستیم و دشمن با استفاده از تهاجم فرهنگی به دنبال تضعیف کردن فرهنگ کشور است.

وی ادامه داد: رهبری در بخشی دیگر از بیاناتشان فرمودند: فرهنگ موضوعی است که همگان به آن شوق نشان می دهند و در بیانات خود از آن صحبت می کنند اما کار فرهنگی در کشور متناسب با انقلاب و پیشرفت کشور انجام نشده است و در بسیاری از برنامه ها چه در داخل و چه در خارج دستمان خالی است.

سردار قاسمی تصریح کرد: لذا مسائل فرهنگی آنچنان اهمیت دارد که در خور این است تا با صعه  صدر، خبرگی و کارهای کارشناسی شده در این زمینه فعالیت و اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها