مدیر صندوق امداد ولایت آذربایجان غربی خبر داد
مدیر صندوق امداد ولایت آذربایجان غربی گفت: پرداخت تسهیلات در استان به مددجویان، بین 20 تا 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۲۴۵۳۶۸
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

جعفر علیزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، هدف از تاسیس این صندوق را احیا و نهادینه‌سازی فرهنگ قرض الحسنه در جامعه اسلامی و بین اقشار مختلف مردم عنوان و اظهار کرد: با همت خیران و مردم نوع‌دوست استان برای تحقق این هدف گام برداشته می‌شود.

وی، جامعه هدف این مجموعه را مددجویان کمیته امداد و سایر اقشار نیازمندی که زیرپوشش نیستند عنوان کرد و ادامه داد: بعد از تاسیس این صندوق، خیران استان برای پرداخت‌‌های قرض الحسنه راغب شده‌اند و منابع مالی را که در اختیار دارند برای رفع مشکلات نیازمندان صرف می‌کنند.

این مسئول مبلغ وام‌ها را بین یک تا 30 میلیون تومان عنوان و اعلام کرد: وام‌های زیر 5 میلیون تومان بدون کارمزد بوده، بقیه وام‌ها نیز با کارمزد سه درصد به افراد متقاضی پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق امداد ولایت استان به پرداخت وام‌های کارگشایی برای افرادی که با مشکلات خاصی از جمله درمانی، تامین جهیزیه و ... روبه‌رو هستند، اشاره و اضافه کرد: این وام حداکثر تا سقف 10 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی پرداخت وام‌های اشتغال به مددجویان را مورد اشاره قرار داد و افزود: با معرفی کمیته امداد امام خمینی، این وام تا سقف 30 میلیون تومان حداکثر با دو ضامن پرداخت می‌شود.

این مسئول به پرداخت وام احداث یا خرید مسکن مددجویی اشاره کرد و بیان داشت: این وام نیز حداکثر تا 30 میلیون تومان با دو ضامن به افراد متقاضی پرداخت می‌شود.

علیزاده، پرداخت وام تحت عنوان وجوه اداره شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: خیران سپرده‌گذار در این صندوق، می‌توانند نسبت به معرفی نیازمندان درراستای دریافت وام اقدام کنند، همچنین شرایط و نحوه بازپرداخت نیز خیران مشخص می‌کنند؛ که این رویه در قالب وام «اداره شده» شناخته می‌شود.

مدیر صندوق امداد ولایت آذربایجان غربی اظهار کرد: گاه خیران مایل هستند که به یک مددجو در زمینه‌ای کمک کنند ولی منبع مالی موردنیاز در اختیار ندارند در این صورت به آنها وام پرداخت می‌شود.

این مسئول مهلت بازپرداخت وام‌های کمتر از 5 میلیون تومان را 50 ماهه و بقیه را 60 ماهه عنوان و اظهار کرد: تا حد امکان برای تسهیل شرایط دریافت وام و بازپرداخت آن اقدام می‌شود، تا از این رهگذر گره از مشکلات قشر کم‌بضاعت جامعه گشوده شود.

وی با بیان اینکه در سال 98، به 12 هزار و 522 نفر تسهیلات قرض الحسنه با مبلغ 78 میلیارد تومان وام پرداخت شده است، ادامه داد: به صورت دوره‌ای از روند اجرای طرح‌های اشتغال برای اطمینان از دایر بودن فعالیت موردنظر بازدید به عمل می‌آید؛ همچنین ناظرین عمران و ساختمان نیز بعد از پرداخت وام مسکن، نسبت به بازرسی ذز محل استفاده از وام اقدام می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه به اقشار آسیب‌دیده از طریق کرونا، از طریق صندوق وام یک میلیون تومانی پرداخت شد، اظهار کرد: 60 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد که مستمری دریافت می‌کنند از این وام بهره‌مند شدند؛ همچنین کارت هدیه‌هایی که توسط سازمان بسیج مستضعفان تهیه شده بود به نیازمندان اهدا شد.

مدیر صندوق امداد ولایت آذربایجان غربی اظهار کرد: بودجه اختصاص یافته به کمیته امداد امسال کاهش یافته است، ولی با این همه تلاش می‌کنیم که خدمات این صندوق کاهش پیدا نکند با تکیه بر مردم و خیران جامعه سعی خواهیم کرد که امسال با افزایش 20 تا 30 درصد تسهیلات پرداخت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات