خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان همدان گفت: کادرسازی نیروی ارزشی و انقلابی برای تمام بخش‌های کشور به ویژه در دستگاه قضا یک ضرورت است و ما مکلف به معرفی نیروهای جوان به عنوان پشتوانه نظام در سمت های مختلف هستیم تا در آینده شاهد رشد تفکر انقلابی گری در بین مسوولان نظام باشیم.
کد خبر: ۹۲۴۵۴۰۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰

کادرسازی نیروی ارزشی و انقلابی یک ضرورت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا عدالتخواه در آیین معارفه رییس دادگستری شهرستان فامنین اظهار داشت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب 3 هزار و ۷۰۰ زندانی به مناسبت عید سعید فطر و سالروز آزادسازی خرمشهر آزاد شدند که سهم این استان ۵۴۰ زندانی بود و بالا بودن شمار آزادی زندانیان در همدان موید کار کارشناسی و پیگیری استان برای کاهش جمعیت زندانیان است.

وی اضافه کرد: حبس‌زدایی یکی از اولویت‌های اصلی ریاست قوه قضائیه بوده و این مولفه در دستور کار مجموعه قضایی همدان قرار دارد چراکه معتقدیم زندان جای قاتلان، افراد شرور و مفسدان اقتصادی است.

رییس کل دادگستری استان همدان در ادامه با بیان اینکه معارفه روسای جدید دادگستری و دادستان‌ها در همدان بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و با رویکرد کادرسازی و بهره‌گیری از نیروی جوان در این دستگاه صورت گرفته است، گفت: از ۹ ماهه گذشته تاکنون هفت رییس دادگستری و ۶ دادستان معارفه شدند.

وی اظهار داشت: تغییرات در دستگاه قضایی کار دشوار و سنگینی است اما تاکنون ۹۰ نفر در این استان در حوزه های مختلف قضایی تغییر سمت داشتند.

عدالتخواه با بیان اینکه بهره‌مندی از نیروهای جوان با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار دستگاه قضایی است، افزود: بر این اساس بهره‌گیری از جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی با رویکرد کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی در دستور کار مجموعه قضایی این استان قرار گرفته تا جایی که میانگین سن افراد معارفه شده در چند ماه اخیر جوانتر شده است.

وی اضافه کرد: کادرسازی نیروی ارزشی و انقلابی برای تمام بخش‌های کشور به ویژه در دستگاه قضا یک ضرورت است و ما مکلف به معرفی نیروهای جوان به عنوان پشتوانه نظام در سمت های مختلف هستیم تا در آینده شاهد رشد تفکر انقلابی گری در بین مسوولان نظام باشیم.

رییس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: علاوه بر شروط یاد شده، به منظور تعیین یک شخص به عنوان دادستان و رییس دادگستری یک شهرستان، استقرار آن فرد در محل خدمت خود نیز جزء اولویت های اصلی است تا آن مسوول با حضور مستمر در آن محل در ایجاد وحدت بین دستگاه قضا و سایر نهادها اثربخش عمل کند.

عدالتخواه ادامه داد: نیروی های جدید به کار گرفته شده در مسوولیت های کلیدی این مجموعه برنامه محور هستند و از آنان خواسته شده تا برنامه کیفی و کمی یک ساله خود را تدوین و ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مراجعه ها به دادگستری جزئی و قبل از رسیدن به دادگاه قابل مصالحه است، گفت: برنامه های جامعی در ستاد تألیف قلوب و کمیته مصلحین که به تازگی راه اندازی شده در نظر گرفته ایم تا با آموزش های متعدد در آگاهی‌بخش جامعه برای مصالحه بین طرفین دعوی حرکت جدیدی صورت گیرد.

عدالتخواه اظهار داشت: دیدار مردمی و چهره به چهره رییس کل و روسای دادگستری استان با مردم با وجود ویروس کرونا همچنان ادامه دارد حتی کیفیت کار در این حوزه بهتر نیز شده است.

وی عدالت را رکن اصلی و اساسی دستگاه قضا و قاضی دانست و افزود: در مبانی دینی، اعتقاد ما بر این است که قضاوت شأن خداوند متعال است که به ائمه تفویض فرمودند و از ائمه(ع) با شرایط به فقیه جامعه شرایط رسیده است.

رییس کل دادگستری استان همدان اضافه کرد: بنابراین عدالت به دستگاه قضا تفویض و این نهاد به پناهگاهی برای گرفتن حق مظلوم از ظالم تبدیل شده است و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی خواستار برقراری عدالت و رفع مظلومیت هستند.

عدالتخواه، یکی چالش های پیش روی دستگاه قضا را فراوانی وقوع جرائم متعدد در فضای مجازی دانست و نمونه آن را شهادت طلبه همدانی عنوان کرد و گفت: جرم افرادی که در فضای مجازی مرتکب اعمال خلاف قانون می شوند بسیار سنگین تر از افرادی است که در فضای حقیقی اقدام به جرم می کنند چرا که مجرمان با جولان در فضای مجازی تعداد افراد بیشتری را به سمت جرم و جنایت هدایت می کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا برای برخورد با مجرمان و اوباش در فضای مجازی برنامه های متعددی پیش بینی کرده است و برخورد قاطعانه با این مجرمان در دستور کار بوده و هیچگونه ضعف اطلاعاتی، امنیتی و قضایی در این باره وجود ندارد

در این آیین از خدمات مسعود صمدی تقدیر و امیر مهدی عزیزی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان فامنین معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات