خبرهای داغ:
جانشین پلیس آگاهی آذربایجان غربی:

ظرفیت فناوران مستقر در پارک علم و فناوری استان برای مبارزه با قاچاق استفاده شود

جانشین پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: ظرفیت فناوران مستقر در پارک علم و فناوری استان برای مبارزه با قاچاق مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۴۵۶۲۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، سرهنگ رستمی با حضور در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، اظهار کرد: کارکردهای سنتی برای پیشگیری از قاچاق جوابگو نیست و باید از ظرفیت فناوران مستقر در پارک علم و فناوری جهت مبارزه با قاچاق استفاده کرد.

وی با اشاره اینکه درصد قابل توجهی از قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، ادامه داد: باید در ایستگاه‌ها و گمرگات از تجهیزات جدید و بروز استفاده شود.

این مسئول ادامه داد: استفاده از توان داخلی و طراحی انواع سامانه‌های پایش می‌تواند در زمینه مبارزه قاچاق کمک حال ما باشد؛ ما به دنبال  آن هستیم تا بدون درگیری و فک پلمپ از قاچاق جلوگیری کنیم.

محمدعلی نیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل و توانایی فناوران مستقر در پارک علم و فناوری، اظهار کرد: به طور قطع با بررسی و سرمایه‌گذاری مناسب، این فناوران در زمینه‌های مختلف می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی با ابراز خشنودی از نگاه مثبت به مجموعه پارک علم و فناوری برای حل بخشی از مشکلات ملی و استانی، گفت: بدون شک رمز توسعه اقتصادی کشور در توسعه دانش بنیان نهفته است..

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از 100 شرکت ثبت شده در این پارک فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این تعداد شرکت بیش از 500 فناور را در خود جای داده‌اند که به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

نیکبخت با اشاره به چالاکی شرکت‌های فناور و دانش بنیان، ادامه داد: این شرکت‌ها خیلی سریع می‌توانند محور فعالیت خود را تغییر دهند و با توجه به اقتضای زمان و نیاز فعالیت کنند، همانگونه که در بحران مبارزه با کرونا ویروس، این شرکت‌ها توانایی خود را نشان دادند.

به گفته دکتر نیکبخت در زمینه مبارزه با قاچاق نیز در صورتی که به این شرکت ها ماموریت داده شود، به طور قطع اعلام امادگی کرده و نتایج خوبی را به دست خواهند آورد.

انتهای پیام

ارسال نظرات