کارشناس عالی مسائل سیاسی و اقتصادی:

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از ناکارآمدی در حوزه مدیریت اقتصادی است

کارشناس عالی مسائل سیاسی و اقتصادی گفت: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از ناکارآمدی در حوزه مدیریت اقتصادی است.
کد خبر: ۹۲۴۵۷۴۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دکتر نداف در جلسه بصیرت افزایی با موضوعیت جهش تولید در جمع کارکنان لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر  بیان داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بعد از چهارده سال باز هم شعار سال را شعار اقتصادی مطرح نمودند که نشان دهنده نیاز اساسی کشور به مدیریت درست اقتصادی در کشور می‌باشد.

دکتر نداف با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام ادامه داد:چهار مولفه برای توسعه اقتصادی و اینکه کشور وارد جهش تولید گردد لازم می‌باشد، که اولین مولفه آن نیروی کار کافی و جوان بوده که بحمدالله در جمهوری اسلامی تعداد ۴۰ میلیون نیروی کار آماده و فعال موجود است.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین افزود: دومین مولفه برای تحقق جهش تولید داشتن نیروی متخصص و ماهر است که ما شاهدیم که انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای به بحث آموزش و نظام دانشگاهی داشته به نحوی که ما اکنون تعداد ۱۶ میلیون نیروی کار متخصص وماهر دانشگاهی در زمینه‌های مختلف مهندسی، پزشکی، صنعتی و غیره داریم.

فرماندار اسبق شهرستان بیرجند همچنین بیان داشت: سومین مولفه جهش تولید نقدینگی و و سرمایه بوده که بتواند نیرومحرکه راه اندازی چرخ صنعت باشد؛ لذا نقدینگی و سرمایه فراوانی که در دست مردم بوده باید درست مدیریت گردد تا به جای واسطه گری و خرید طلا، ارز و ایجاد تورم در بخش صنعت سرمایه گذاری گردد.

دکتر نداف در پایان افزود: آخرین مولفه لازم جهت تحقق جهش تولید مدیریت درست اقتصادی با رویکردی جهادی و انقلابی است که کشور در این زمینه در ادوار مختلف دچار مشکل بوده و اکثر مشکلات اقتصادی کشور ناشی از همین ناکارآمدی در حوزه مدیریت اقتصادی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار