خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عجب شیر در گفت و گو با بسیج:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عجب شیر در آستانه 14 خرداد؛ سالگرد ارتجال امام خمینی(ره)، گفت: یکی از شاخص های مکتب سیاسی امام بزرگوار ما پاسداری از ارزش هاست، که مظهر آن را امام بزرگوار در تبیین مسأله ولایت فقیه روشن کردند.
کد خبر: ۹۲۴۵۷۷۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

احیای ولایت فقیه از شاخص های مکتب سیاسی امام راحل  بود

حجت الاسلام علی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: امام راحل ولایت فقیه را از متن فقه سیاسی اسلام و از متن دین استنباط کرد؛ همچنان که در طول تاریخ شیعه و تاریخ فقه شیعی در تمام ادوار، فقهای ما این را از دین فهمیدند ولی برای تحقق آن فرصت پیدا نکردند.

وی به خصوصیات فردی امام بزرگوار اشاره و گفت: امام این خصوصیّات را داشت: انسانی بود، با حکمت، دلبسته‌ به خدای بزرگ، ظلم‌ ستیز، استکبار ستیز؛ امام مردی بود عدالتخواه، طرف‌دار مظلومان، حامی مظلومان و با مردم صادق بود البته این خصوصیّات در کمتر کسی در این حد جمع می شود.

حجت الاسلام رشیدی گفت: امام مظهر عزت نفس و اقتدار معنوی بود، روح عزت را در ملت زنده کرد و عزت آن ها را به آن ها برگرداند.

وی محور تصمیمگیریهای امام را باورهای الهی وی عنوان و بیان کرد: محور همهی تصمیم گیری های امام و اقدام های ایشان و همه سیاست های وی باور به خدا و قدرت معنوی مردم بود که او را درآغاز نهضت انقلاب اسلامی موفق کرد.

ارسال نظرات