توسط معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور؛

هفدهمین شماره نشریه تحلیلی بصائر منتشر شد

هفدهمین شماره نشریه تحلیلی "بصائر" ویژه اساتید شبکه ملی قدرت نرم، هفته دوم خردادماه ۹۹ منتشر شد.
کد خبر: ۹۲۴۵۷۷۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، هفدهمین شماره نشریه تحلیلی بصائر ویژه اساتید شبکه ملی قدرت نرم و به همت معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور هفته دوم خرداد منتشر شد.

 

در بخشی از نوشتار این نشریه تحلیلی چنین آمده است:

در حالی سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار و رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی را گرامی می‌داریم که امسال به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا همانند سال‌های گذشته نمی‌توانیم از نزدیک و در جوار حرم آن زعیم عظیم‌القدر عرض ادب و ارادت نماییم. اما آنچه مهم است این است که یاد و راه ایشان را بزرگ شماریم و آن را همچنان کارآمد برای درمان و علاج مشکلات امروزمان بدانیم و در صدد عملیاتی کردن تحقق «راه امام» به مثابه راه خودمان باشیم.

آنچه مسلم است نسخه اصلی و تمام نمای انقلاب اسلامی را قبل از هر کس دیگری بایستی در اندیشه‌ها و سیره امام راحل سراغ گرفت. در واقع، همانطور که نسخه اصلی هر راه و برنامه‌ای در نزد معمار و طراح آن راه و برنامه قرار دارد و اجراکنندگان آن برنامه برای آنکه در اجرا با خلل یا انحرافی مواجه نشوند، مجبورند که پیوسته به آن نسخه اصلی و آن نقشه راه توجه داشته باشند و آن را سرمشق خود قرار دهند، در مورد انقلاب اسلامی نیز چنین حالتی متصور است، یعنی چون امام(ره) معمار و طراح اصلی نقشه راه انقلاب و نظام اسلامی هستند، می‌بایستی در تمام مراحل حرکت و برنامه‌ریزی برای پیشرفت و آینده انقلاب به این نسخه اصلی رجوع کرده و آن را سرمشق خود قرار دهیم.

اهمیت این امر نیز از آنجا ناشی می‌شود که با تأسی از این الگوی پیش‌رو می‌توانیم نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دهیم و در این صورت با تشخیص نقاط ضعف و تلاش برای حل‌ورفع آنها، با اطمینان بیشتری نسبت به آینده و تحقق آرمان‌های بلند موردنظر امام راحل قدم برداریم. از این جهت، بسیار واضح است که اگر از این خط و از این راه منحرف شویم و از آن فاصله بگیریم، دچار خسران عظیمی خواهیم بود و به تعبیر مقام معظم رهبری، «ملت ایران سیلی خواهد خورد». اهمیت این امر وقتی بیشتر روشن می‌شود که بدانیم، اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل، اندیشه‌ها و آرمان‌هایی فرازمانی و فرامکانی هستند که هر چه زمان بیشتر بر آنها بگذرد، نه تنها از اهمیت‌شان کاسته نمی‌شود، بلکه کارآمدی آنها بیشتر روشن می‌شود. از این‌رو، می‌بایست با درک منطق و موازین اندیشه‌ای امام(ره) و همچنین بکارگیری هنر و توان خود در سازندگی و احیا، کوشید تا نظام اسلامی همچنان به راه عزت، اقتدار و شرافت خود ادامه دهد. با این نگاه، اصول و شاخص‌های خط و مکتب امام خمینی(ره) و درس‌هایی را که برای امروز از این سرچشمه جوشان اندیشه اسلامی و انقلابی می‌توان برگرفت،‌ مورد بررسی قرار می‌دهیم....

 نسخه کامل نشریه بصائر 17

ارسال نظرات