عسکری مطرح کرد:

صادرات محصولات کشاورزی جایگزینی برای فروش نفت

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، گفت: می‌توانیم در راستای استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و فرمایشات مقام معظم رهبری اقداماتی داشته باشیم تا شیرهای نفت را ببندیم و از توان این حوزه استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۲۴۵۹۰۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی کشور، گفت: بر این باور هستیم که ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی بسیار بالا است، می‌توانیم در حوزه مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید از ظرفیت و قابلیت بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه کشور دارای نرخ بیکاری بسیار بالایی است و مردم در زمینه تامین معیشت دچار مشکل هستند،  عنوان کرد: متاسفانه نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان به موقع در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد و محصول تولیدی نیز با قیمت مناسب خریداری نمی‌شود در این فضا کمیسیون کشاورزی می‌تواند اقداماتی داشته باشد تا بخش‌های دولتی خصوصا وزارت جهاد کشاورزی مطالبات کشاورزان را پیگیری نمایند.

 
ذرت

عسکری با بیان اینکه می‌توانیم در راستای استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و فرمایشات مقام معظم رهبری اقداماتی داشته باشیم تا شیرهای نفت را ببندیم و از توان این حوزه استفاده کنیم، تصریح کرد: طرحی آماده کرده‌ایم تا بعد از حضور در کمیسیون کشاورزی دولت را مکلف به خرید تضمینی تمامی محصولات کشاورزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که تمامی محصولات کشاورزی به صورت تضمینی خریداری شود دولت می‌تواند مسیر صادرات را باز کند، ادامه داد: دولت در کنار صادرات می‌تواند با تلفیق کشاورزی و صنعت، صنایع تبدیلی را راه اندازی و از دور ریز مازاد محصولات جلوگیری کند.همچنین با خرید تضمینی محصولات کشاورزی دولت می‌تواند در راستای نگهداری محصولات از انبارهای بخش‌هایی مانند سازمان تعاونی روستایی استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان به موقع و به میزان کافی در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد و از سوی دیگر نهاده‌ها کیفیت لازم را ندارند که این موضوع نشان از بی توجهی به این بخش بسیار مهم و استراتژیک است.

عسکری، اضافه کرد: با حضور در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به صورت ماهانه از سازمان‌های دولتی گزارش دریافت می‌نماییم و از سوی دیگر قصد داریم سامانه‌ای طراحی کنیم تا کشاورزان پیشنهادات و نقطه نظرات خود را ارائه کنند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه تجربی و پیشنهادات کشاورزان می‌تواند اتفاقات بسیار بزرگی را رقم بزند، ادامه داد: حدود 30 میلیون نفر از جمعیت کشور با بخش‌های زراعت، باغبانی و دامپروری ارتباط دارند و این ظرفیت دارای پتانسیل بسیار بالایی است که می‌تواند رونق و جهش تولید را به همراه داشته باشد.

ارسال نظرات