خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اذعان کرد:

مسکن، اشتغال و درمان سه نیاز اصلی محرومان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در بررسی مراجعه مددجویان و سایر نیازمندان مسکن، اشتغال و درمان سه نیاز اصلی محرومان شناخته شده که با رفع این نیازها می توان گام مهمی در رفع محرومیت در جامعه برداشت.
کد خبر: ۹۲۴۶۰۱۰
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهرعلی حق گویان در دیدار با نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) رسالت رسیدگی به امور محرومان را برعهده دارد ولی این امر به معنای این نیست که این نهاد متولی محرومیت زدایی در جامعه است.


وی ادامه داد: کمیته امداد امکانات و قدرت اجرایی در اختیارش در حد و اندازه رسیدگی به محرومان است ولی اگر بخواهیم برای رفع محرومیت در جامعه اقدام کنیم باید نقشه فقر را در جامعه به صورت علمی مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: باید ریشه های فقر شناسایی شود، عوامل ایجاد کننده فقر روشن شوند تا بتوانیم به درستی بهد موضوع فقر نگاه کنیم.


وی افزود: به طور مثال نمی شود از موضوع بیمه که لازمه زندگی امروزی است به راحتی گذشت و هر روز شاهد آن باشیم که خانواده ای در پی فوت سرپرست خانواده فاقد بیمه، در بحران اقتصادی غوطه ور شده و برای رفع نیازهای عادی زندگی دست به دامن موسسه های خیریه و نهادهایی همچون کمیته امداد امام (ره) باشد.


حق گویان خاطرنشان کرد: در بررسی مراجعه مددجویان و سایر نیازمندان مسکن، اشتغال و درمان سه نیاز اصلی محرومان شناخته شده که با رفع این نیازها می توان گام مهمی در رفع محرومیت در جامعه برداشت.


وی توضیح داد: اگر اشتغال زایی برای نیازمندان مورد توجه جدی قرار گیرد و دستگاه های دیگر به این موضوع توجه کنند دیگر نیاز اساسی مددجو برای دریافت کمک رفع می شود چراکه مددجو خود درآمد دارد و به استقلال معیشتی نزدیک می شود.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: اگر مشکل مسکن نیازمندان حل شود گام دوم برای تقویت حفظ درآمد آنها و حفظ قدرت خرید آنها برای تأمین معیشت خانواده رفع می شود همچنین کمک های بیمه ای معمول برای رفع مشکل درمانی مددجویان گام دیگری است که به حفظ توان اقتصادی خانواده کمک می کند.


وی در پیشنهادهایی گفت: برای رفع مشکل مسکن خانواده های نیازمند در روستاها می توان از ظرفیت دهیاری ها استفاده کرد تا از آن طریق زمین هایی را برای ساخت مسکن مددجویی اختصاص دهیم.


حق گویان تأکید کرد: یکی دیگر از ظرفیت های کمک به نیازمندان، صاحبان مشاغل و واحدهای تولیدی هستند که با بکارگیری مددجویان در واحدهای تولید خویش می توانند برای کمک به استقلال معیشتی نیازمندان گام بردارند.


وی اعلام کرد: کمیته امداد برای این دسته از کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی یا خدماتی بسته تشویقی در نظر گرفته است که بر این اساس امکان پرداخت 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و یا معافیت کارفرما از پرداخت حق بیمه به مدت دو سال فراهم است.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: یکی از ظرفیت هایی که برای اشتغال زایی مددجویان وجود دارد، کارگاه های خاص شهرستانی و بومی است که به اقتصاد منطقه و اشتغال مددجویان کمک می کند.


وی یادآورشد: کمیته امداد امام (ره) آمادگی دارد تا از ظرفیت های مختلف برای کمک به ارتقای زندگی نیازمندان استفاده کند تا بستر زندگی شایسته تر را برای مددجویان فراهم کند.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها