خبرهای داغ:

انتخاب بسطام به عنوان میزبان همایش خیرین مدرسه ساز شرق استان سمنان

در نشست شورای خیرین مدرسه ساز شرق استان با موضوع انتخاب میزبان همایش منطقه‌ای خیرین مدرسه ساز و تشکیل شورای بانوان خیر مدرسه ساز در مدیریت آموزش و پرورش شاهرود، بسطام به عنوان میزبان همایش شرق استان تعیین شد.
کد خبر: ۹۲۴۶۰۵۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در نشست شورای خیرین مدرسه ساز شرق استان که با حضور رؤسای آموزش و پرورش شاهرود؛ میامی، بسطام و بیارجمند با موضوع انتخاب میزبان همایش منطقه‌ای خیرین مدرسه ساز و تشکیل شورای بانوان خیر مدرسه ساز در محل اتاق کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش شاهرود برگزار شد.
سید محمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود با تأکید بر کار گروهی و تیمی مناطق شرق استان جهت میزبانی از خیرین بزرگوار مدارس و برگزاری این همایش بر انجام حرفه‌ای فعالیت‌های مرتبط با این همایش از جمله حضور حداکثری خیرین مدعو و معرفی شایسته‌ی آن‌ها تأکید نمود.
حسن دیداری رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام در این نشست ضمن استقبال این اداره از برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در سال جاری گفت: در تجلیل و تکریم از خیرین مدرسه ساز؛ جشنواره‌های درون مدرسه‌ای که در دوسال اخیر با محوریت مدارس اجرا شده است اتفاقی ارزشمند‌تر و اثر گذار‌تر در جذب خیرین محترم مدرسه ساز بوده است که رضایت خیرین را نیز به همراه داشته است! هر چند که برگزاری منطقه‌ای همایش خیرین نیز به جهت تکریم و یادآوری خدمت صادقانه‌ی ایشان لازم و ضروری است.
رئیس آموزش و پرورش منطقه بسطام افزود: در سال‌های اخیر کیفیت برگزاری همایش‌های منطقه رو به کاهش بوده است! از جمله دلایل آن، دعوت از سخنرانان غیر انگیزشی و غیر مرتبط با فعالیت خیرین بوده است! و پیشنهاد می‌کنم اداره کل نوسازی مدارس نیز حضور و نقش هدایت گرانه قوی تری را ایفا نماید.
وی تأکید کرد: لازم است به نیّات و قصد اصلی خیرین توجه شود! لذا بهتر می‌نماید که حساب‌های مجزایی برای خیرین درنظر گرفته شود؛ برخی از خیرین مصّر هستند تا حتما وجوهات برای تهیه لوازم و اقلام مورد نیاز دانش آموزان صرف شود که تحقق این نیات تکلیفی بر ما خواهد بود.
سید مهدی حسینی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بیارجمند نیز از مشارکت خوب خیرین در پروژ‌های مدرسه سازی این منطقه خبر داد و گفت: در هشت ماهه اخیر دو پروژه ساخت فضای آموزشی مجموعا به ظرفیت ۸ کلاس درس در حال اجراست! همچنین در تأمین نیازمندی‌ها (پوشاک، نوشت افزار، تغذیه و ..) خیرین حضور فراگیری داشته اند به طوریکه در اقدامی خداپسندانه هزینه کتاب ۱۰۰ نفر از دانش آموزان توسط یک خیر پرداخت شد.
افلاطون حکیمی عضو انجمن خیرین مدرسه ساز استان گفت: هدف برگزاری چنین همایش‌ها و جشنواره‌هایی حفظ و تداوم انگیزه و شور و شوق مدرسه سازی در خیرین و نیکوکاران است.
وی افزود: هدف اصلی ما باید ارتباط و تعامل انسانی و عاطفی با خیرین باشد و نباید هدف انجام کاری صرفا اداری تلقی گردد. یاد خیرین را باید زنده نگه داریم و پیشنهاد می‌دهم خیابانی در شاهرود با عنوان خیرین نامگذاری شود. "
حکیمی متذکر شد: بانک اطلاعاتی خیرین بزرگوار مدرسه ساز از جمله زندگی نامه، معرفی خدمات انجام شده و ... ضعیف است و امیدوارم با همکاری استان این بخش تقویت شود.
عصمت السادات سیف عضو انجمن خیرین مدرسه ساز شاهرود و مسئول بانوان مدیریت آموزش و پرورش شاهرود در مورد تشکیل شورای بانوان خیر مدرسه ساز اظهار کرد: به زودی اولین نشست این شورا برای با هدف اجرای شیوه و رسمیت بخشی به شورای بانوان خیر مدرسه ساز، برگزار خواهد شد.
وی یادآوری کرد: علی رغم اثربخشی جشنواره‌ درون مدرسه‌ای و رضایت خیرین از حضور در مدارس و حس خوب از دیدار با دانش آموزان در مدرسه خود! همایش منطقه‌ای نیز جهت پاسداشت از خدمات ایشان و تعامل با خیرین نیز ظرفیتی درخور توجه است.
سیف همچنین از رؤسای آموزش و پرورش شرق استان خواست نسبت به تشکیل شورای بانوان خیّرمدرسه ساز در مناطق خود اقدام و گزارش تشکیل جلسات آن را به استان ارسال نمایند.
گفتنی است: اول مرداد ماه ۱۳۹۹ زمان برگزاری این همایش در منطقه بسطام اعلام شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها