فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان:

رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس خط شکن بودند

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان با اشاره به تقدیم ۳ هزار شهید از استان زنجان گفت: رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس خط شکن بودند.
کد خبر: ۹۲۴۶۰۵۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛سردار جهانبخش کرمی در جلسه ستاد سیاستگذاری کنگره ملی 3 هزار شهید  که در سال 1400برگزار خواهد شد،با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید این استان، گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، یک جنگ جهانی در جغرافیایی کوچک بود و رهبری امام راحل و حضور عاشورایی مردم موجب شکست دشمن شد.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور سایر نهادها ودستگاه های دولتی درباره این کنگره بیان کرد:تهیه وآماده سازی اسناد دوران دفاع مقدس،عکس،فیلم،مستند،تاریخ شفاهی و... از عمده اقدامات انجان شده در این زمینه می باشد.

 

رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس خط شکن بودند

 

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان گفت: با وجود رشادت های به یادماندنی رزمندگان استان در جبهه ها، هنوز پس از ۳۰ سال موفق نشده ایم کنگره شهدای استان را برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به رشادت رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس، گفت: رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس خط شکن بسیاری از عملیات ها بودند و جای خالی کنگره شهدای استان احساس می شد که امیدواریم با همراهی همه مدیران و مردم ولایتمدار استان این برنامه در استان زنجان به خوبی برگزار شود.

 

سردار کرمی افزود: برای هماهنگی بیشتر اقدامات و برنامه به زودی دبیرخانه ستاد در محل تعیین شده مستقر می شود و از طریق دبیرخانه تمام مراحل برنامه و فرایندها، اطلاع رسانی و هماهنگ می شود.

 

وی در پایان از اصحاب رسانه درخواست کرد تا به عنوان بازوان توانمند استان در انعكاس  و زنده نگه داشتن ياد شهدا، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، معرفی شهدا، انتشار زندگی نامه، وصايای شهدا و معرفی شهدا تلاش کنند.

 

آیت الله علی خاتمی؛امام جمعه زنجان در ادامه این جلسه ، اظهار داشت: استان زنجان در دوران دفاع مقدس با جمعیت آن روز خود بیش از ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است و این یعنی مردم استان انقلابی، با دیانت و پایبند به آرمان های امام و رهبری هستند.

 

وی با اشاره به رشادت جوانان زنجانی در دوران دفاع مقدس، تأکید کرد: برگزاری کنگره برای شهدا باید در شان آنها باشد و در این راه همه باید به میدان بیایند.

 

وی با بیان اینکه کار برای شهدا خط کشی ندارند، اضافه کرد: مردم یکپارچه برای تجلیل و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ادای دین به خون های ریخته شده در راه وطن به میدان بیایند.

 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نظام ما به برکت خون پاک شهدا و ایثارگران در عرصه های مختلف به اوج رسیده و شهدا شناسنامه این کشورند، پیشنهاد کرد: تا قبل از برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان، مسؤولان همت کنند تا موزه شهدای استان تکمیل شود و فتح بابی برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره باشد.

 

رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس خط شکن بودند

در ادامه این جلسه ،خدابخش مرادی نافچی ؛معاون سیاسی امنیتی استاندار از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای جذب اعتبار پیش بینی شده برگزاری کنگره ملی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تعامل باشند.

 

وی همچنین از رسانه ها خواست بعنوان بازو و حامی این همایش عظیم، فضای تبلیغاتی جامعه را به سمت معرفی هرچه بیشتر این کنگره سوق دهند.

 

مرادی نافچی تاکید کرد: برای معرفی شهدا به عنوان نماد ایثار و شهادت و فرهنگ ایران زمین باید از تمام ظرفیت و فرصت هنرمندانه استفاده شود تا جوان نسل امروز با روحیه جوانان دیروز کشور بیشتر آشنا شده و ادامه دهنده راه آنها باشد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به لزوم بهره گیری از تجربه های سایر استان ها در برگزاری کنگره های شهدا اشاره کرد و ادامه داد: کنگره سه هزار شهید استان زنجان منحصر به یک روز نیست بلکه تلاش ما این است تا برنامه های مختلف و متنوعی را در سطح استان داشته باشیم تا این برنامه ها در نهایت منجر به کنگره شهدا بشود، از این رو برگزاری کنگره شهدا، کار وسیعی است.

 

رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس خط شکن بودند

گفتنی است، در پایان این جلسه، از نشان کنگره شهدای استان زنجان رونمایی شد.

 

ارسال نظرات