خبرهای داغ:
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: مبنای کار آموزش و پرورش بر اساس روابط عاطفی است.
کد خبر: ۹۲۴۶۰۶۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمد موسوی در مراسم تکریم و معارفه کارشناس قرآن، عترت و نماز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، بار دیگر به دغدغه‌های همیشگی در حوزه پرورشی و تربیت بدنی با محوریت آسیب‌های اجتماعی و لزوم بروز بودن مجموعه آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار کرد: آنچه که ساده، تکراری، امّا همیشه عمیق خواهد بود برگرفته از گفتار علی (ع) است که آن را ابتدا به خود توصیه می‌کنم که در کار‌ها نظم، انضباط و تقوای کاری را لحاظ قرار دهیم و به تعبیری کار خوب را خوب انجام دهیم.
وی با بیان اینکه مبنای کار آموزش و پرورش بر اساس روابط عاطفی است گفت: پس در این محیط کاری هنر و مهارت "نه" گفتن ضرورت مهم ماست! در روابط کاری دچار تعارف نشوید، حق را بگویید و کار‌ها را در طولانی مدّت معطل نگذارید.
معاون مدیرکل و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: هر گروه و سازمانی که در کنار سازمانی دیگر قرار می‌گیرد؛ گروه غیر رسمی محسوب می‌شود! نکته مهم این است؛ که در تعاملات پیش آمده هر گروهی خود را اصل و دیگری را فرع به حساب می‌آورد! یعنی سازمان اصلی را به خدمت می‌گیرد!
موسوی تصریح کرد:آنچه که باید مراقبت شود این است که از ظرفیت و پتانسیل‌های گروه‌ها غیر رسمی استفاده نمایید، ولی نباید آن‌ها سازمان اصلی (آموزش و پرورش) را در اختیار بگیرند، ظرفیت گروه‌های غیر رسمی باید در مسیر پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران باشد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش ساکن نیست و دائم در تحول است، این تحول به دلیل ماهیت مخاطب (دانش آموز) آن است، نباید سازمانی در وضعیتی قرار گیرد که یادگیرنده نباشد! در غیر این صورت عقب خواهد ماند.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود تاکید کرد: اکنون دانش آموزان در بسیاری از حوزه‌ها (رسانه، فرهنگی، هنری ورزش و آسیب‌های اجتماعی) از ما جلوتر و ماهرتر هستند و باید دائم خود را تقویت و خلاقانه عمل نماییم.
موسوی در پایان گفت: خدمات خانم مقدس را فراموش نمی‌کنیم انصافا وی فردی دلسوز و فعال بودند.
در این مراسم عباس علی آبادیان از سوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود به سمت "کارشناس قرآن، عترت و نماز " این مدیریت منصوب و از خدمات خانم حمیده مقدس در مدت تصدی پنج ساله این مسئولیت تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها