خبرهای داغ:

ضرورت ساماندهی شبکه های اجتماعی/استفاده بهینه از فضای مجازی در روشنگری عمومی

امام جمعه شاهرود با تاکید بر ضرورت ساماندهی شبکه های اجتماعی گفت: ساماندهی این بستر در ساماندهی فرهنگ و هنر کمک شایانی دارد.
کد خبر: ۹۲۴۶۱۱۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با وی با بیان این که شبکه‌های اجتماعی در دوران شیوع ویروس کرونا عملکرد خوبی داشتند، اظهار کرد: باید برای روشنگری افکار عمومی در همه زمینه‌ها از فرصت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده بهینه شود.
وی، ساماندهی شبکه‌های اجتماعی را ضروری خواند و گفت: با ساماندهی شبکه‌های اجتماعی به ساماندهی فرهنگ و هنر کمک شایانی خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه این نهاد می‌تواند پایه گذار سنت‌هایی باشد که آثار ارزنده فرهنگی و معنوی به یادگار گذارد، افزود: نظارت بر عملکرد مسجد، سینما، هنرمندان، مسایل فرهنگی، کتاب و کتاب خوانی و شبکه‌های اجتماعی که از وظایف این اداره است و هر کدام از این موضوعات دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و مسوولیت سنگینی بر عهده این نهاد گذاشته شده است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ایجاد هر زیر ساختی مستلزم قانون است، افزود: برای ساماندهی این شبکه‌ها باید یک نقشه مهندسی شده کشوری داشت و بر مبنای آن آغاز و خاتمه فعالیت ها، پیگیری آسیب‌ها و تشویق موفقیت‌ها در آن دیده شود.
امینی با تاکید بر اینکه زبان هنر، زبان گیرایی است، تصریح کرد: گاهی ممکن است یک سخنران برای رساندن مطلب و یا نقدی به مخاطب ساعتی صحبت کند، اما با زبان شعر، طنز محترمانه و یا سرودن یک رباعی این کار با سرعت و نفوذ بیشتری انجام می‌شود.
وی با اشاره به تعدد زبان و گویش‌ها در استان سمنان، گفت: هنرمندان استان از داشته‌های فرهنگی که از اجدادشان به ارث بردند در ترویج مسایل فرهنگی استفاده کرده و نباید این یادگاری‌ها را به آسانی از دست دهیم.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید سیاستگذار همه امور فرهنگی باشد، افزود: باید از هزینه کرد سلیقه‌ای بودجه‌های فرهنگی در ادارات جلوگیری شده و با ریل گذاری در شورای فرهنگ عمومی هزینه کرد‌ها هدفمند شده و ادارات به اجرای آن‌ها اهتمام ورزند.
امینی با بیان اینکه برای شورای فرهنگ عمومی در کشور برنامه و ساختاری که با چشم انداز یک یا چند ساله‌ای داشته باشد وجود ندارد، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی کشور از استان و شهرستان پشتیبانی لازم را ندارد.
وی ادامه داد: باید مصوبات نشست‌های این شورا با جدیت پیگیری شده و خروجی محکمی هم از لحاظ اجرا، عمل و نظر داشته باشد تا تاثیرات این نشست‌ها ملموس‌تر در خانواده‌ها دیده شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به نامگذاری رهبرمعظم انقلاب اسلامی به سال"جهش تولید"، تاکید کرد: تمامی کار‌های اقتصادی هم باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
وی با بیان اینکه روخوانی روزانه یک صفحه قرآن در مساجد طرح ارزنده‌ای است، افزود: باید خواندن هر روزه قرآن به همراه ترجمه ادامه پیدا کند و علاوه بر آن تفسیر هم اضافه شود.
ضرورت ساماندهی شبکه های اجتماعی/استفاده بهینه از فضای مجازی در روشنگری عمومی
ارسال نظرات
پر بیننده ها