خبرهای داغ:
مسئول روابط عمومی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی:

مردم هنگام خرید ماسک دقت کنند

مسئول روابط عمومی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: مردم هنگام خرید ماسک دقت کرده و تلاش کنند که ماسک استاندارد و بهداشتی را تشخیص دهند.
کد خبر: ۹۲۴۶۱۶۲
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

مینا عبدالعلی‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا و ابتلای تعدادی از هموطنان‌مان به این بیماری، بیش از پیش نیاز به رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی احساس می‌شود، اما همه باید توجه داشته باشیم که در شرایط کنونی فقط اطلاعات مورد نیاز را از منابع رسمی معتبر مانند سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: علاوه بر آن نکات بهداشتی را به صورت کامل و اصولی رعایت کنیم، چون انجام هر یک از این توصیه‌ها به صورت ناقص نه تنها کمکی به پیشگیری از بیماری نخواهد کرد، بلکه می‌تواند خطر ابتلا را چندین برابر افزایش دهد. یکی از این نکات بهداشتی که این روزها نه فقط در کشور ما که در بسیاری از کشورها به بحران تبدیل شده، استفاده از ماسک‌های تنفسی برای پیشگیری از این بیماری است.

این مسئول گفت: در ماسک‌های معمولی سه لایه، عمل محافظت و فیلتراسیون توسط یک لایه به نام ملت بلون انجام می‌شود که تا 70 درصد از ورود ذرات به سیستم تنفسی فرد جلوگیری می‌کند.

عبدالعلی‌زاده هشدار داد: در شرایط فعلی کمبود جهانی ماسک، افراد سودجو اقدام به تهیه این ماسک‌های سه لایه می‌کنند که در ظاهر شبیه ماسک‌های سه لایه هستند ولی در باطن فاقد هر گونه لایه محافظتی می‌باشند؛

لازم به ذکر است دوخت استفاده شده در تولید ماسک‌های پزشکی دوخت اولتراسوند می‌باشد که درزهای ایجاد شده توسط آن غیر قابل نفوذ میکرو ارگانیسم‌ها است، ماسک‌های تولیدی در کارگاه‌های زیرزمینی به دلیل عدم انجام فرآیند استریلیزاسیون می‌تواند عامل انتقال میکروب باشد.

وی گفت: از خرید ماسک‌های تقلبی اجتناب کنید؛ ماسک‌هایی که در زیرپله‌ها و ‏واحدهای غیرمجاز تولید می‌شود، نه‌تنها هیچ‌گونه مجوز تولید ندارد بلکه با قیمت‌های گزاف و ‏گاهی با برچسب‌های تقلبی خارجی فروخته می‌شود، ‏این ماسک‌های تقلبی که اکثراً بدون نام و نشان و فقط در یک بسته‌بندی ساده پلاستیکی عرضه می‌شود، فاقد ‏کارایی مطلوب است و با بررسی اولیه برخی از آنها متوجه می‌شویم که فاقد لایه‌های فیلتری مناسب مثل اسپان باند و ملت بلون هستند و در عین حال در قسمتی که سوپاپ هوا ‏نصب شده، شکافی وجود دارد که هوا و عوامل بیماری‌زا بدون عبور از هیچ لایه‌ای وارد مجاری تنفسی شخص می‌شود و ‏نمی‌تواند مانع تنفس ذرات بیماری زا شود.

انتهای پیام‏

ارسال نظرات
آخرین اخبار