خبرهای داغ:

امام خمینی (ره) کشتی نجات بشریت بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: امام(ره) انسانیت را به انسان ها برگرداند و کشتی نجات بشریت بود
کد خبر: ۹۲۴۶۲۶۲
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان حجت الاسلام حسینی دیباجی در اولین جلسه شورای معاونین سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان با حضور فرماندهان و مسئولان دفتر نمایندگی، ولی فقیه در نواحی و شهرستان‌های استان سمنان و فرماندهی تیپ ۱۲ قائم، در سالن اجتماعات مرکز شهید کلاهدوز ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند که هر کسی روزی ۳۰ مرتبه سبحان الله بگوید خداوند ۷۰ بلا را که کوپکترین ان فقر است از بین می‌برد بنابراین تمام بدبختی‌های ما برای این است که از خدا دوریم.
وی افزود: از ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا ۱۹ دی ماه ۱۳۵۷ پر خفقان‌ترین دوران ۳۷ ساله محمدرضا شاه پهلوی ملعون بود، چون در این مقطع بیشترین تصمیات مهم را شخصا شاه با هدایت امریکا میگرفت که به هیچکس اجازه دخالت نمیداد و این اقدامات در سیر هدایت‌های امریکایی بود که طبق اصلاحات مورد نظر آن‌ها حرکت میکرد و با این کار قاطعانه در مقابل اعتراضات مردمی ایستاگی میکرد.
وی ادامه داد: با تمام این اتفاقات امام عزیز آمد و خدای تعالی نه تنها به ایران بلکه به بشریت لطفی کرد و موسی زمان را ظاهر کرد و به داد این مردم رسید؛ اما سوال این است که بازتاب این انقلاب در بیداری جهان اسلام چه بود؟ اگر ما گذشته دنیا را قبل از سال ۵۷ بسنجیم در سه سطح قابل مقایسه و مباحثه است؛ یکی بحث اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است؛ در بحث اقتصادی و سیاسی دنیا دو بلوکه بود؛ بلوک شرق و غرب به ویژه کشور‌های کوچکتر اگر به این دو تکیه نمی‌کردند به حساب نمی‌آمدند، اما در بعد فرهنگی فرهنگ اومانسیم در غرب حاکم بود؛ خصوصا بعد از انقلاب فرهنگی رنسانس که در نیمه دوم قرن نوزدهم اتفاق افتاد بشر مغرور سرمست انجا گفت: بدون خدا با علم و صنعت تمام نیاز‌های خود را برطرف می‌کنم یعنی به این نتیجه رسید که علم و صنعت میتواند تمام مشکلات را حل کند.
دیباجی خاطرنشان کرد: در پایان قرن نوزدهم بشر ادعای خدایی هم کرد؛ در حقیقت در قرن نوزدهم انسان با خدا کشتی میگرفت و برنده شد؛ قبل از این خدا مبدا بود الان انسان همه چیز شده است دیگر نه در خانه و نه در کسب خدا حقی ندارد، یعنی تعیین تکلیف با انسان است.
وی بیان کرد: در قرن بیستم انسان به انسانیت هم مرده است. اگر انسان‌ها را در رابطه با هم بسنجیم متوجه ۴ رابطه بین آن‌ها می‌شویم. رابطه انسان با خدا که قطع شد؛ رابطه انسان با انسان که اعتماد‌ها کم شد؛ هم جنس گرایی و همچنین روی اوردن به حیوانات. در زمان کلینتون در امریکا دو نفر کاندید شدند که یکی کلینتون بود و یکی گوریلی بود که در باغ وحش در حین اتش سوزی بچه خود را نجات داده بود که مردم به او رای دادند و حیوان را ترجیح دادند. خود انسان‌ها رابطه شان انقدر سرد شده بود که انسانیت مرد. این کشتار‌ها در فلسطین و وحشی گری‌های داعش به این دلیل است که انسانیت مرده و این حاصل علم صنعتی رنسانس است؛ انسان با محیطش رابطه دارد. اخرین ارتباط ارتباط انسان با خود است. انسانی که خدا را از زندگی خود بیرون کرده بی هویت می‌شود. این انسان ارزش خود را نمی‌داند. در این دنیا که انسان ارزشی ندارد خدا موسی زمانی مثل امام را می‌فرستد، اما هدف امام چه بود؟ دقیقا در مقابل آن نقطه‌ای که انسانیت مرده بود امام شروع می‌کند.
وی ادامه داد: حضرت امام حرکت خود را با کلمه الله شروع می‌کند، حکمران امام خدا بود درمقابل افکار تمدن غربی در سال ۵۷ و ۵۸ فکر دنیا کمونیستی بود؛ امام خواست بگوید بشر تو نمی‌توانی همه مسائل خود را حل کنی خدا را در کسب و کار‌ها و زندگی‌ها اورد.
وی افزود: امام در این مکتت عارفانی تربیت کرد افرادی همچون شهدایی که ره صد ساله را چند روزه طی کردند؛ اقا فرمودند که شهید سلیمانی در مکتب امام عظیم الشان پرورش پیدا کرد؛ همه شهدا در این مکتب پرورش پیدا کردند در این مکتب رشد کردند مکتبی که در این امتحان کرونا همدلی مومنانه شما روح بشریت را شاد کرد حاصل تفکر و مکتب امام (ره) است.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: این زحماتی که شما به صورت شبانه روزی کشیدید این‌ها نتیجه مکتب امام است.
وی با اشاره بر ویژگی‌های شخصیت امام گفت: اهتمام و مراقبت بر نماز مورد توجه امام بود. استمرار و مداومت به دعا و نماز شب و اخلاص امام مثال زدنی بود و ساده زندگی می‌کرد.
وی در پایان پاسداران و پایوران را به انجام امر به معروف و نهی ازمنکر دعوت کرد و از آن‌ها خواست که به این مهم اهمیت بیشتری دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها