مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بسیج امام حسین (ع) در گفت و گو با «بسیج»:

اندیشه امام خمینی (ره) چراغ راه جهاد فرهنگی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) سیره عملی امام (ره) را بر 5 اصل استوار دانست و افزود: اندیشه و عمل امام خمینی (ره) بر پایه خداشناسی، اسلام شناسی و قانون مداری بود.
کد خبر: ۹۲۴۶۳۴۳
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  حجت الاسلام و المسلمین ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج  ضمن تسلیت و گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) مصاحبه با خبر گزاری بسیج، اظهار داشت: سیره عملی حضرت امام(ره) بر 5 اصل مهم استوار است و اولین ومهم ترین آن اصل خدامحوری می باشد و بدین جهت حضرت روح الله(ره) خداشناس و اسلام شناس بزرگی بودند، بر همین مبنا عمل ایشان مصداق کامل و بارز خدا محوری بود.

اندیشه امام خمینی (ره) چراغ راه جهاد فرهنگی است

وی اصل دوم را در سیره عملی امام تعقل و تدبر دانست، افزود: رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی از تعقل و تدبر به عنوان رسول درونی که خداوند حکیم در وجود انسان ها قرار داده یاد می کردند و معتقد بودند استفاده از عقلانیت به نوعی دارای حجت شرعی است.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه  ناحیه امام حسین (ع) با بیان اصل سوم " قانون مداری" اندیشه فکری معمار انقلاب اسلامی، ادامه داد: امام به شدت به آن پایبند بود و التزام عملی به آن را تکلیف شرعی می دانستند و با قانون شکن ها بشدت برخورد می کرد، به رئیس جمهور مخلوع (بنی صدر) که بنای قانون شکنی و عدم پذیرش قانون در مملکت اسلامی را داشت، با صراحت مورد خطاب قرارداده و گفتند: "شما غلط می کنید که قانون را قبول نداری".

حجت الاسلام ترکاشوند اصل چهارم را "جهاد فی سبیل الله" بیان کرد، افزود: حضرت امام (ره) جهادسیاسی، جهاد فکری، جهاد نظامی، جهاد فقهی و جهاد فرهنگی را مد نظر داشتند. امام معتقد بود باید در تمام زمینه ها بایستی جهادی عمل کرد و نیت خدایی داشت، به همین جهت تکیه و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر حرکت های جهادی و مردمی و آتش به اختیار متمرکز از سمت جوانان است.

وی اصل پنجم را " دشمن شناسی" دانست، عنوان کرد: نیاز سیاسی جامعه دشمن شناسی است و به عنوان دغدغه اصلی حضرت آقا نیز امروز مطرح می شود. امام دشمن را خوب می شناخت  و می فرمود اگر راه های دشمن را خوب نشناسیم به دام دشمن گرفتار می شویم وگول لبخندهای سیاسی دشمن را خواهیم خورد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه  ناحیه امام حسین (ع) با بیان اینکه امروز نسل جوان بایستی مراقب خطر تحریف آرمان های حضرت امام (ره) باشند، تصریح کرد: جوانان با شناخت کامل و نشر وگسترش اندیشه های والای امام خود را در مسیر پیشرفت انقلاب جهانی قرار داده و در این مسیر نهضت های روشنگری سیاسی در حوزه های بسیج و سایر منابع رسانه ای می توانند نقش مهمی را ایفاد کند.

وی یادآور شد: امسال نیز یاد امام عظیم الشان را با توجه به شرایط بیماری کرونا در فضای مجازی و نهضت های روشنگری سیاسی و مجاهدت های علمی جوانان بسیجی گرامی خواهیم داشت.بنده  توصیه موکد می کنم فرمایشات سخنرانی مقام معظم رهبری در روز14 خرداد را دوستان هادی سیاسی و بسیجیان در فضای مجازی به صورت جهادی و انقلابی نشر حداکثری بدهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) در پایان خاطر نشان کرد: اعتراضات اخیر پیش آمده در آمریکا دارای رنگ بوی اسلامی و انقلابی است، آینده جهان از آن اسلام و این وعده حتمی الهی است و انقلاب اسلامی ایران یک نقطه آغازین این حرکت جهانی بود، امام عظیم الشان ما آن را به مردم هدیه داد و در ادامه این نوید را دادند تفکر و اندیشه انقلابی گری به جهان صادر خواهد شد که امروز به عینه آن را مشاهده می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها