خبرهای داغ:
در رزمایش ضیافت همدلی صورت گرفت

توزیع بسته های معیشتی موقوفات با ارزش 35 میلیارد ریال در قزوین

حجت الاسلام مجیدی گفت:بالغ بر پنج هزار و 100 بسته معیشتی از محل موقوفات و بقاع متبرکه به همت متولیان و هیئت امناء با ارزش 35 میلیارد ریال طی چند مرحله در ماه مبارک رمضان سال جاری توزیع شد.
کد خبر: ۹۲۴۶۴۲۴
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

 حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت وگو با خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص اقدامات مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا در جامعه اظهار داشت: این اداره کل در کنار مردم، دستگاه های خدمت رسان و گروه‌های جهادی حاضر شد و با ضدعفونی کردن امامزادگان و محله های مجاور به صورت متناوب و روزانه، آمادگی خود را برای برخورد با شیوع این بیماری اعلام کرد. 

 

وی ادامه داد: همچنین با تهیه بسته های بهداشتی و توزیع آن بین خانواده‌های نیازمند و همجوار بقاع متبرکه این حضور محکم تر شد و مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حدود 200 هزار عدد ماسک و 650 عدد لباس کادر درمانی تولید و توزیع کرد. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: موکب امامزاده زبیده خاتون(س) از 25 اسفند ماه سال گذشته تا ابتدای ماه مبارک رمضان سال جاری، بالغ بر 12 هزار غذای گرم طبخ کرده و بین کادر درمانی، مدافعان و جهادگران سلامت توزیع کرد. 

 

مجیدی اضافه کرد: همچنین مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه همگام و همراه با قرارگاه مواسات و همدلی استان با فرماندهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین بالغ بر پنج هزار و 100 بسته معیشتی از محل موقوفات و بقاع متبرکه به همت متولیان و هیئت امناء با ارزش 35 میلیارد ریال طی چند مرحله در ماه مبارک رمضان سال جاری با عنوان رزمایش ضیافت همدلی بین خانواده های بی بضاعت و بعضاً آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع کرد. 

 

این مسوول همچنین از تهیه بسته های معیشتی، توزیع نان تبرکی و تسویه حساب دفتری بدهکار که در قالب این رزمایش انجام شد، خبر داد و گفت: مجموعه اوقاف همه ساله در ابتدای سال جدید و انتهای سال، بسته های معیشتی ارزاق و هدایا برای نیازمندان در طرحی با عنوان دستهای مهربانی تهیه می کند. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: طی سال جاری هم با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال این اقدام از محل اقساط موقوفات استان انجام شد. 

 

مجیدی با اشاره به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در ایام کرونا تصریح کرد: این اماکن جزء نخستین مکان هایی بودند که همراه ستاد ملی کرونا به جهت عدم شیوع این ویروس در جامعه اعلام آمادگی کرد. 

 

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تصمیمات اتخاذ شده، درب بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بسته شد و تمام فعالیت ها در ایام نوروز، ماه شعبان و ماه مبارک رمضان به صورت مجازی و پر رونق تر برگزار شد. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: امید است به مدد الهی ریشه این بیماری منحوس برچیده شده و این نعمت و نیاز روانی و معنوی زیارت برای همه مردم جامعه مقدور شود. 

 

مجیدی مطرح کرد: اگر زمان باز بودن بقاع متبرکه همزمان با اوقات شرعی باشد، اقامه نماز جماعت باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شرعی و استفاده از مهر و چادر نماز شخصی صورت گیرد. 

 

این مسوول بیان کرد: طبق دستورالعمل های بداشتی، خادمین بقاع متبرکه باید بعد از هر اقامه نماز و اتمام زمان حضور مردم، مکان های مفروش و مورد تردد را ضدعفونی کنند تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری مراسم شب های قدر سال جاری گفت: در این شب ها درب اماکن مذهبی به صورت موقت و با رعایت اصول بهداشتی به روی مردم بازگشایی شد و همچنین طبق اعلام ستاد ملی کرونا استان، امید است با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی دائم همراه با شرایط خاص خود صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار