خبرهای داغ:
مرتضی مقدسیان
حجت الاسلام والمسلمین اباذری در برنامه زنده تصویری گرامیداشت سالروز رحلت امام (ره) در نایین
مراسم سالگرد ارتحال امام راحل (ره) از آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی (ع) نایین به صورت زنده در فضای مجازی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۴۶۴۵۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نایین " مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) به صورت زنده از آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی (ع) نایین در فضای مجازی برگزار شد.

   حجت الاسلام والمسلمین اباذری استاد حوزه و کارشناس رادیو معارف در این برنامه با بیان ویژگی های امام راحل از کلام رهبری، عقل کامل ، دور اندیشی ،حکمت، تیز بینی ، آدم شناسی ،حلم  و آینده نگری را از جمله خصوصیات آن عزیز سفر کرده دانست و پیشگوئی ایشان را در فروپاشی نظام کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی و جستجوی بقایای آن ، در موزه های تاریخ را نمونه بارز آن دانست.

وی در ادامه به تیتر روزنامه ها و خبرهای مبنی بر نشانه های فروپاشی آمریکا اشاره کرد و گفت : عجیب آنکه در همان زمان امام فروپاشی آمریکا را نیز پیشگوئی نموده و در عباراتی فرمودند (مردم آمریکا کم کم بیدار می شوند و این نظام فرو می پاشد.)

این استاد حوزه و کارشناس مذهبی ،منشاء دور اندیشی و آینده نگری امام را فقه و بینش ایشان نسبت به خدا و سنتهای الهی دانست و گفت : در یک کلمه امام راحل (ره) با تمام وجود خدا را باور داشت و تمام سعیشان این بود که عبد محض خدا باشند و درانجام هر مسئله یا امری که احساس می کرد تکلیف الهی است ،از هیچ چیز و هیچ کس هراس نداشت و به جز رضای خداو انجام وظیفه به چیز دیگری نمی اندیشیدو با تمام وجود باور داشت که سنت الهی بر این است که آینده از آن مستضعفان و مظلومان است.

وی در نکته دوم،  آینده نگری و دور اندیشی امام رانتیجه  آن نورانیت دل و و معرفت ایشان در آزادی از همه تعلقات مادی و دنیائی دانست وبا اشاره به پیام سال 61 به مردم عزیز اصفهان در تجلیل از شهیدان و خانواده معززشهدا،خدا محوری و ایمان و باور به وعده هاو سنتهای الهی را دراین پیام قابل ملاحظه دانست.

حجت الاسلام اباذری با داشاره به حکمت 209 امام علی(ع) در نهج البلاغه ، عظمت کار امام راحل را که توانست دنیا را تکان دهد ، توجه دادن عالمیان به حق ، به اسلام ، به غدیر و به اهل بیت عصمت و طهارت قلمداد کرد و تلاش همه جانبه دشمنان در مبارزه با آرمانها و ریشه های انقلاب و جلو گیری از این حرکت الهی را بدین خاطر عنوان نمود.

در ادامه این مراسم کربلائی میثم برومند پور ، مداح و ذاکر اهل البیت  ضمن قرائت اشعاری از امام راحل(ره) دقایقی به ذکر مصیبت آل الله پرداخت.

 

ارسال نظرات