خبرهای داغ:
مدیر موسسه خیریه و گروه جهادی مدافعان حرم استان قزوین

اهدا 110 سری جهیزیه به همت موسسه خیریه و گروه جهادی مدافعان حرم

واعظی گفت: به همت موسسه خیریه و گروه جهادی مدافعان حرم استان قزوین، ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج های جوان اهدا می شود.
کد خبر: ۹۲۴۶۵۰۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، جوانمردی يا عياری، در فرهنگ و تاريخ ايران، پيوندی تنگ و ناگسستنی و ساختاری دارد با پهلوانی. به سخن ديگر، پهلوان اگر راد و جوانمرد نباشد، پهلوان نيست. يكی از ويژگی های بنيادين، كه در انديشه و منش ايرانی، «پهلوان» را از «قهرمان» جدا می دارد، همين است.

 

پايه‌ ها و ريشه‌ های آيينِ‌ جوانمردی و پهلوانی، به ايران كهن بازمی گردد. اگر چنين نبود، چنان بازتابی در شاهنامه نمی يافت و شاهنامه، نامه پهلوانان و جوانمردان نمی شد. 

 

یکی از نمودهای پهلوانی، دست گیری از فقرا و نیازمندان بوده که پس از ظهور و بروز اسلام این فرهنگ پهلوانی رنگ و لعاب خاص تری به خود می گیرد و پهلوانان و جوانمردان با الهام از منش پهلوانی و جوانمردی مولا علی(ع) و فرزند ایشان امام حسن مجتبی(ع) که به کریم اهل بیت(ع) معروف است، صحنه ها می آفرینند.  

 

و درست پس از ظهور اسلام نام این منش جوانمردانه(دست گیری از نیازمندان)، رفتار کریمانه می شود و پهلوانان و جوانمردان، کریمانه دست سخاوت خود را به سوی نیازمندان می گشایند.

 

امروز قرن ها از آن روزها که جوانمردی مرام پهلوانان بود می گذرد و اصل و ریشه این رفتار خداپسندانه در کوچه پس کوچه های تاریخ جهان رنگ فراموشی به خود گرفته اما در زمانه تکنولوژی هنوز پهلوانان جوانمرد در ایران هستند که بیرق جوانمردی را به تأسی از مولا و مقتدایشان به دوش می کشند.   

 

پهنه مینودری قزوین هم شاهد بروز و ظهور جوانمردانی بزرگ است که نگذاشتند سنت حسنه دستگیری از نیازمند، به فراموشی سپرده شود و امروز پس از گذر سالیان سال در پس تاریخ، مردمانی از همین کهن دیار، با استعانت از مرام مولایشان، امیدافروز خانه های خاموشی هستند که با حضورشان، روح زندگی در آنها، سبز می شود.

 

توزیع ۱۱۰ سری جهیزیه بین جامعه هدف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، موسسه خیریه و گروه جهادی مدافعان حرم استان قزوین دو مرکز حمایت از قشر کم بهره و محروم در استان قزوین است که در طول سه سال از فعالیت خود توانسته کارنامه درخشانی از خود ارائه دهد.

 

محسن واعظی مدیر موسسه خیریه و گروه جهادی مدافعان حرم استان قزوین 

و فرمانده پایگاه امام صادق(ع) منطقه چهار زیباشهر، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به تازه ترین اقدام این موسسه بیان کرد: به همت موسسه خیریه و گروه جهادی مدافعان حرم استان قزوین، ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج های جوان اهدا می شود.

 

هدف ما محرومیت زدایی است 

 

وی با بیان اینکه موسسه خیریه و قرارگاه مدافعان حرم  استان قزوین تاکنون به افراد تحت پوشش خود خدمات زیادی ارائه داده است گفت: در راستای محرومیت زدایی و مددرسانی به افراد نیازمند موسسه خیریه و گروه جهادی مدافعان حرم برنامه هایی در دست اقدام دارد که مهترین آن اهدا بیش از ۱۱۰ جهزیه عروس به زوج های جوان در هفته آینده است که طی یک مراسمی باحضور مسوولان و زوج های جوان به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اهدا خواهد شد.

 

واعظی با اشاره به آغاز به کار گروه جهادی مدافعان حرم عنوان کرد: گروه جهادی مدافعان حرم و موسسه خیریه مدافعان حرم، دو گروه و موسسه مجزا از یکدیگر هستند که با اهداف مشترک در سال 96 آغاز به فعالیت کردند که موسسه مدافعان حرم حدود دو هفته است به طور رسمی آغاز به فعالیت کرده است. 

 

وی با اشاره به محدوده فعالیت های جهادی این گروه و موسسه افزود: فعالیت های ما به طور گسترده در سطح استان بوده اما عمده فعالیت ما به دلیل اینکه مرکز تشکیل موسسه و گروه جهادی مدافع حرم در شهرستان البرز بوده، در سطح این شهرستان انجام می شود.

 

توزیع جهیزیه در سراسر استان

 

مدیر موسسه خیریه و گروه جهادی مدافعان حرم استان قزوین تصریح کرد: ۱۱۰ سری جهیزیه در سطح استان و تقریبا در تمام شهرهای استان بین جامعه هدف توزیع می شود که شامل هفده قلم ملزومات اولیه و مهم زندگی شامل

یخچال و فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، فرش، سرویس قاشق و چنگال، کالای خواب، پتو و غیره می باشد که روز دوشنبه ۱۹ مردادماه سالجاری، حواله این وسایل در اختیار افراد جامعه هدف قرار داده می شود.

 

واعظی با اشاره به اقدامات این گروه جهادی و موسسه خیریه در بحث استغال زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار تصریح کرد: در بحث اشتغال زنان برای سی و پنج نفر از زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار در شهرهای مهرگان و محمدیه، اشتغال خانگی ایجاد کردیم که این افراد پس از گذراندن کلاس های آموزشی رایگان و کسب مدرک معتبر در رسته های همچون چرم دوزی شروع به فعالیت کردند و این درحالی است که در صورت کیفیت بالای محصولات تولیدی  برای  این افراد بازارفروش فراهم می شود.

 

اقدامات جهادی در ایام کرونایی

 

وی با اشاره به سایر اقدامات جهادی و خیرخواهانه این گروه جهادی و موسسه خیریه خاطرنشان کرد: آزادسازی زندانی مهریه، ایجاد کارگاه تولید ماسک در دوران کرونا بدون وابستگی به سازمان و ارگانی و از طرق خیرین و اعضای این گروه با تولید روزی پانصد تا ششصد ماسک در اقدامی یک ماه با حضور پانزده نفر از بانوان جهادگر از اقدامات ما می باشد.

 

مدیر موسسه خیریه و گروه جهادی مدافعان حرم استان قزوین یادآور شد: 

توزیع پنج هزار دستکش بین محرومین در شهرستان البرز، گندزدایی معابر و سطح شهر با حضور 25 نفر از بسیجیان با هزینه خیرین، توزیع روزانه پنجاه پک بهداشتی بین محرومین شهرستان البرز، توزیع هزار و127 بسته معیشتی بین محرومین این شهرستان، توزیع 680 پرس غذای گرم، اجاره و رهن دو خانه مسکن برای زنان سرپرست خانوار از اقدامات گروه جهادی و موسسه خیریه مدافعان حرم می باشد.

 

واعظی گفت: توزیع 168 بسته معیشتی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مرمت و بازسازی چهار منزل محرومین به طور کاملا رایگان، پرداخت هفت میلیون و چهارصد هزار تومان فیش آب و برق افراد آسیب دیده از کرونا و محرومین شهرستان البرز، پرداخت اقساط بانکی محرومین به دلیل ناتوانی مالی، پرداخت ملزومات زندگی بین 18 نفر از دیگر اقدامات ما می باشد که تمام این اقدامات بدون حمایت هیچ دستگاه و نهادی و فقط با همکاری اعضای گروه و خیرین انجام شده است.

 

وی در پایان آموزش های مذهبی هیات هفتگی مدافعان حرم با آموزش قرآن و احکام و نیز روشنگری سیاسی در حلقه صالحین را از اقدامات گروه جهادی مدافعان حرم نام برد.

 

امروز به جهان ثابت شده فرزندان و جوانان این مرز و بوم در پرتو ولایت و با پشتکار توانسته اند جهش های مثبتی در تمام امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و صنعتی برداشته و سرآمد جوانان عالم باشند.

 

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار