نمایشگاه هنرهای دستی ۱۴۳ دانش آموز قرآن آموزدبستان طاها ومشکات در رشته های قلم زنی، مس کاری، آیینه کاری، فیروزه کاری و کاشی کاری در شهرستان زرند افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۴۶۵۸۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
  • به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان: نمایشگاه هنر‌های دستی ۱۴۳ دانش آموز قرآن آموزدبستان طا‌ها ومشکات در رشته‌های قلم زنی، مس کاری، آیینه کاری، فیروزه کاری و کاشی کاری با حضور صادق زاده فرماندار شهرستان وجمعی ازمسئولین در دبستان طا‌ها در افتتاح گردید
    حشمت الله رضایی مدیر این نمایشگاه گفت:: در این نمایشگاه، آثار هنری و صنایع دستی ۱۴۳ دانش آموز در رشته‌های قلم زنی، مس کاری، آیینه کاری، فیروزه کاری و کاشی کاری به مدت یک هفته در محل دبستان قرآنی طا‌ها و مشکات به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاهی هنری که دانش آموزان با دستان کوچک خود تولید و به مدت یک هفته برای عموم بازدید کنندگان در محل این دبستان دایر میباشد.
    در ابتدای این مراسم صادق زاده فرماندار زرندبا بیان اینکه نگاه به داخل یعنی رونق و جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری است، گفت: توجه به بخش صنایع دستی یکی از مولفه‌های بسیار مهم جهت کاهش وابستگی اقتصادی کشور به نفت و صنایع وابسته به آن است که باید رونق بگیرد.
    وی افزود: امروز شاهد استعداد‌های درخشان و فوق العاده دانش آموزان خوش ذوق و هنرمند زرندی بودیم که این آثار زییا مسئولان شهرستان را به ظرفیت‌های بالقوه دانش آموزان خوش ذوق زرندی بسیار امیدوار کرد که باید حمایت ویژه شود.
    صادق زاده با اشاره به این موضوع که در مقطع ابتدایی اینگونه کار‌های ارزشمند هنری حتی در کشور بینظیر میباشد و بسیار خرسندیم از وجود اینگونه پتانسیل‌های هنری در زرند، تصریح کرد: از این آثار و هنرمندی‌ها باید در راستای اشتغالزایی پایدار خرد و خانگی استفاده کرد.
    وی در پایان بیان داشت: امسال اعتبارات قابل توجه‌ای را برای توسعه و حمایت از بخش صنایع دستی و فنی حرفه‌ای شهرستان در نظر گرفته ایم
    خبرنگار سیف الدینی خبرنگار ومسئول روابط عمومی فرمانداری زرند
ارسال نظرات