امام جمعه بهاباد:

امام مرد تحول بود واسلام را از مظلومیت نجات داد / تحول امام خمینی (ره) پیامبر گونه بود

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه امام مرد تحول بود و اسلام را از مظلومیت نجات داد خاطر نشان کرد: امام امت اسلام را به صحنه عمل آورد و تمام داد و فریاد و غوغای دشمنان واستکبار از این اسلام است که هراس دارند.
کد خبر: ۹۲۴۶۶۷۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت السلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی ره و شهدای قیا م ۱۵ خرداد و با اشاره به اینکه عقلانیت، معنویت و عدالت؛ سه بٌعد اصلی مکتب امام خمینی (ره) است گفت: سه بُعد اصلی در مکتب امام، معنویت، عقلانیت و عدالت است که هر سه از اسلام گرفته شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه تحول امام خمینی ره پیامبر گونه بود افزود: این تحول شبیه تحول پیامبر (ص) درعصر جاهلیت بود، زیرا راه راه انبیاء و ولایت فقیه استمرار ولایت انبیاء و اولیاء خدا و راهی است که به حکومت جهانی حضرت حجت (عج) منتهی خواهد شد و ما امروز در آغاز این راه قرار داریم.
امام جمعه بهاباد ادامه داد: امام خمینی (ره) باعث بوجود آوردن انقلابی شد که با این عظمت و هیبت در دنیا حرفی داشته باشد و به گونه‌ای که در جهان اسلام برخی از این تحول عظیم، به عنوان انقلاب امام خمینی یاد می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با ایمان و باور به نیروی مردمی انقلابی را شکل داد که امروز باعث افتخار جهان اسلام است افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی همانند خورشیدی در جهان می‌درخشد ثمره پیش بردن اهداف امام راحل به دست رهبر معظم انقلاب است.
امام جمعه بهاباد همچنین یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد راگرامی داشت و افزود: ۱۵ خرداد مشعل و چراغی بود که با خون هزاران شهید منجر به ثمررساندن انقلاب اسلامی شد و پس از گذشت ۴۰ سال در جهان همچنان می‌درخشد.
ابارهیمی بشکانی به مسئله تقوادراسلام نیز اشاره وبابیان اینکه تقوا به مانند سدی در مقابل گناهان است، تاکید کرد: هرکسی تقوا پیشه کند بی شک هرگز دربند مسایل دنیوی نخواهد شد و همواره خدای خویش را در نظر دارد، بنابراین برای رسیدن به کمال باید تقوا پیشه کنیم.
وی با بیان اینکه تقوا موجب تقویت عقل و ازدیاد بصیرت و روشن بینی است افزود: تقوا یعنی مدیریت صحیح زندگی که خدا برای کمال انسان دین را داده و عبودیت خدا حقیقتی دارد که حقیقت آن کمال است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار