خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی:

زائران اربعین حسینی مراقب افراد سودجو باشند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: زائران اربعین حسینی مراقب افراد سودجو باشند تا متحمل هزینه‌های سنگین و زائد نشوند.
کد خبر: ۹۲۴۶۷۶۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

 سید حسین حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار راهیان نور خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: مواکبی که مجوز فعالیت می‌دهیم، اجازه ندارند حتی تک ریال از کسی هزینه‌ای دریافت کنند و خدمات‌شان به طور کلی رایگان است.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی افراد سودجو کاروان با خود می‌برند و اسم خود را موکب می‌گذارند در حالی که مجوز فعالیت ندارند، ادامه داد: این افراد از اعتقاد مردم سوءاستفاده کرده و آنها را با وعده‌هایی نظیر همراهی در کربلا، خدمات‌دهی مناسب و پذیرایی فریب داده و از هر نفر هشتصد هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان پول دریافت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این افراد علی رغم مبالغ سنگینی که از زائران دریافت می‌کنند، کوچکترین خدماتی به کسی ارائه نمی‌دهند، حتی زائران را برای استراحت و پذیرایی به موکب‌‌هایی که خدمات‌ رایگان ارائه می‌دهند، می‌برند، در حالی که وعده هتل داده‌اند.

وی بر لزوم هوشیاری مردم در مواجهه با چنین مواردی تاکید کرد و ادامه داد: کسانی که درصدد شرکت در آئین باشکوه پیاده‌وری اربعین هستند، برای بررسی صحت و سقم مجوز افراد مدعی، باید به این مجموعه مراجعه کنند یا حداقل با کارشناسان ما تماس حاصل کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی با بیان اینکه در سطح کشور برای پیاده‌‌روی اربعین کاروان رسمی وجود ندارد، اضافه کرد: افراد علاقه‌مند برای شرکت در این آئین معنوی، از حضور تک نفری خودداری کرده و به صورت گروهی و مسجدمحور یا خانوادگی در پیاده‌روی شرکت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بانوان به تنهایی زیارت اربعین نروند و حتما محارم همراه‌شان باشد، گفت: به ویژه اینکه امسال فشار ناشی از گرمای هوا طاقت فرسا خواهد بود، بنابراین لازم است که به صورت دسته‌جمعی شرکت کنند.

این مسئول با بیان اینکه اسکان و تغذیه در این ایام رایگان بوده و به وفور نیز وجود دارد، زائران فقط باید هزینه حمل و نقل را پرداخت کنند، اضافه کرد: زائران چنانچه هوشمندانه رفتار کنند می‌توانند با کمترین هزینه در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت ستاد اربعین بر عهده استاندار و شهرستان‌ است، اضافه کرد: مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه نیز بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است، بنابراین باید مسئولان عالی رتبه استان برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی وارد عمل شوند.

این مسئول با بیان اینکه، صحن حضرت زهرا (س) 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سه درصد هم به تاسیسات پروژه مربوط می‌شود که در دست اقدام می‌باشد، اظهار کرد: 220 هزار مترمربع سهم استان ما است که امسال این پروژه به طور کامل تکمیل می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات