یادداشت دکتر حسین بهمنش:
در سال ۱۹۸۹ م و در هنگامه فروپاشی بلوک شرق کمونیستی - سوسیالیستی و پیروزی بلوک غرب کاپیتالیستی "فرانسیس فوکویاما"در مقاله‌ای عربده مستانه سرداد و مدل "لیبرال_سرمایه‌داری " از حکومت و زندگی را "پایان تاریخ" معرفی کرد.
کد خبر: ۹۲۴۶۸۰۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دکتر حسین بهمنش جانشین بسیج اساتید استان گیلان در یادداشتی در خصوص اعتراضات اخیر در ایالت متحده آمریکا آورده است:

 

پایان تاریخ

در سال ۱۹۸۹ میلادی و در هنگامه فروپاشی بلوک شرق کمونیستی - سوسیالیستی و پیروزی بلوک غرب کاپیتالیستی فرانسیس_فوکویاما در مقاله‌ای عربده مستانه سرداد و مدل لیبرال_سرمایه داری از حکومت و زندگی را پایان_تاریخ معرفی کرد. .  

فوکویاما با استناد به سخنان مارکس و هگل که می‌گویند تکامل بشر بی نهایت نیست، این اصل را مطرح می‌کند که وقتی بشر به شکلی از جامعه برسد که عمیق ترین و بنیادی ترین آرزوهایش را سیراب کند، تاریخ باید پایان پذیرد.

وی لیبرال دموکراسی آمریکا را به عنوان بهترین نظام سیاسی معرفی می کند که جایگزینی برایش وجود ندارد.

بنابراین به اعتقاد فوکویاما، نظام سرمایه داری آمریکا بهترین نظام ممکن در جهان است، با آن تاریخ تمام می شود و همه کشورها باید بر آن گردن نهند و بر آن ملتزم شوند.

 طی سه دهه گذشته عربده پایان تاریخ آمریکایی گوش همه را کر کرد، بجز "خمینی کبیر" که از ابتدا فریاد زد که آمریکا شیطان بزرگ است.

و اینک شبه روشنفکران وطنی که آن عربده را با پژواکی بلندتر تکرار می کردند، باز می توانند پایان تاریخ را هجی کنند اما اینبار  پایان تاریخ برای غربی ها را. 

بنابراین سرتان را پایین بیاندازید. 

 

حسین بهمنش

 

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان گیلان

ارسال نظرات